Industry Wire

Geplaatst door Fossil

Design wordt uiteindelijk standaard voor smartwatches

10 april 2018 – Afgelopen maand kwamen vier marktleiders op het gebied van horloges, sierraden en wearables bij elkaar om te praten over smartwatches, design en de evolutie van het horloge, in een paneldiscussie getiteld: “The Future of the Wrist”. De belangrijkste conclusie? Design en connectivity vormen de belangrijkste factoren voor het toekomstige succes van de smartwatch.

Tijdens Baselwold 2018, de grootste horloge- en juwelenbeurs ter wereld vond op het hoofdkantoor van Fossil Group – ook in Basel, Zwitserland – de paneldiscussie plaats, waar afgevaardigden van onder meer Google (Miles Barr), rewardStyle (Dave Murray), Gadget Show (Georgie Barrat) en Fossil Group (Steve Evans), de toekomst van de smartwatch vanuit verschillende perspectieven en specialisaties bespraken.

Wat wil de consument?
De bepalende factor voor toekomstige incarnaties van de smartwatch is de consument, die we op meerdere vlakken tegemoet moeten komen, volgens de deelnemers. Om dit voor elkaar te krijgen, werken Fossil Group, naast traditioneel horlogemaker ook smartwatch-ontwikkelaar, en Google, als software-expert, nauw samen. Miles Barr, Engineering Director WearOS bij Google en Steve Evans, Executive Vice President bij Fossil Group, vertellen dat het uitwisselen van ideeën tussen de partners ervoor heeft gezorgd dat beide partijen een veel breder begrip van de wensen van de consument hebben gekregen. Volgens hen spelen twee factoren een belangrijke rol in de toekomstige integratie van de smartwatch in ons dagelijks leven: ontwerp en verbondenheid.

Consumenten willen over het algemeen niet een puur technische gadget om hun pols. Ze willen een horloge dat er goed uitziet en dat gecombineerd kan worden met verschillende stijlen. Georgie Barrat, de presentatrice van de ‘Gadget Show’ constateert dat steeds meer traditionele horlogemakers zich op smartwatches gaan richten: “We zien dat de focus steeds meer op design komt te liggen, wat erg belangrijk is, omdat niet iedereen een computer om zijn of haar pols wil.”

Het primaire persoonlijke gadget
Daarnaast stellen de deelnemers dat er steeds hogere eisen aan de functionaliteiten en de mate van verbondenheid (connectivity) worden gesteld. 24 uur per dag verbonden zijn is de belangrijkste eis van consument, en dan met name van de jongere generatie gebruikers. “Consumenten verwachten altijd verbonden te zijn,” zegt Barrat. “Net zoals tijdens de mobiele revolutie, zien we de opmars van technologie in alles, vooral in wearables. Ik zou durven stellen dat smartwatches in de komende vijf jaar het primaire persoonlijke gadget worden, nog voor onze smartphones.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht