Vanaf deze maand werkt Greenwheels met Blyde Benelux

Rotterdam, 22 mei 2023 | Vanaf deze maand werkt Greenwheels met B Corp pr-bureau Blyde Benelux. Greenwheels is autoriteit op het gebied van autodelen en wil met haar iconische rode en inmiddels ook witte (elektrische) deelauto’s buurten leefbaarder maken en bijdragen aan de duurzame vervoersoplossing van de toekomst. Blyde Benelux – een donkergroen bureau met een activistisch tintje – is hiervoor de perfecte (communicatie-) partner in crime.
Het aantal Greenwheels-deelauto’s is sinds de oprichting van het bedrijf in 1995 gegroeid tot 2.600 Paradoxaal genoeg is minder privéauto’s op de weg en in het straatbeeld de missie van Nederlands grootste carsharing organisatie. Greenwheels wil buurten leefbaarder maken. “Met één deelauto haal je gemiddeld 11 particuliere auto’s van straat. Dat biedt ruimte voor groen of speelplekken – duurzamer én mooier om naar te kijken dan naar een lading geparkeerde auto’s, toch?” aldus Anja Beverwijk, communicatie & pr Greenwheels. Naast de leefbaarheid van de openbare ruimte vergroten, draagt Greenwheels haar steentje bij aan de grote mobiliteitsopgave waar Nederland voor staat. Beverwijk: “Autodelen is naast een goed openbaar vervoer netwerk, een belangrijk onderdeel van een duurzame mobiliteitsoplossing en kan de CO2-uitstoot aanzienlijk verminderen. Hiervoor is niet alleen beleid, maar ook een mind-shift van de consument nodig.”*
Mobiliteit van de toekomst
Om beleidsmakers, consumenten en bedrijven bekend en gewoon te maken met autodelen slaat Greenwheels de handen ineen met het Amsterdamse Blyde Benelux. Het B Corp gecertificeerde pr-bureau ziet deelvervoer net als Greenwheels als een belangrijk onderdeel van de toekomst van mobiliteit. “Greenwheels is een no-nonsense organisatie die alles op alles zet om autodelen de norm te maken en zo bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Blyde staat vierkant achter deze groene missie. We steken de komende tijd enthousiast de handen uit de mouwen om samen met Greenwheels de positieve impact van deelvervoer nog verder te vergroten,” aldus Emma Kraanen, Blyde Benelux. Het is Blyde Benelux niet vreemd om aan uitdagende, gedragsveranderende missies mee te werken. Zo zet het bureau zich onder meer in voor vandebron, dat duurzame energie 100% van de tijd beschikbaar wil maken, voor Paul de Ruiter Architects, die bio-based bouwen de norm proberen te maken en Swapfiets, die onlangs een campagne lanceerde voor ‘vriendelijker fietsgedrag’.
*Bron: Onderzoek Goudappel Coffeng december 2018. Hoe Greenwheels steden leefbaarder maakt, 001423.201812.R1.01
EINDE PERSBERICHT
Over Greenwheels
Greenwheels is marktleider op het gebied van autodelen in Nederland. Hun missie is om steden leefbaarder te maken door het aantal auto’s op straat te verminderen: met één deelauto haal je gemiddeld 11 privéauto’s van straat. Zo ontstaat er ruimte voor bijvoorbeeld speelplekken, wonen en groen. Ruim 2.600 Greenwheels-deelauto’s zijn beschikbaar in 166 Nederlandse gemeenten en circa 3.000 bedrijven maakt gebruik van het deelautosysteem. Momenteel is tien procent van de volledige vloot elektrisch en Greenwheels werkt toe naar 100% emissievrij. Sinds 2015 is Greenwheels onderdeel van Pon Holdings BV en Volkswagen Financial Services AG. Meer info op www.greenwheels.nl.
Over Blyde Benelux
Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij het B Corp-gecertificeerde Blyde Benelux. Het missiegedreven impact-bureau is een strategische en creatieve partner in PR en werkt onder meer voor Ecover, Vandebron, Pieter Pot, Milieudefensie, Swapfiets en Too Good To Go. Blyde Benelux bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt, vanuit vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Voor meer informatie zie www.blyde.nl en www.blyde.be.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.