Didix neemt De Nationale Kadobon over

De Nationale Kadobon, de toonaangevende kadobon in Nederland met online kadowinkel, wordt overgenomen door Didix. Door de overname voegt Didix enkele succesvolle concepten toe aan haar portfolio en verstevigt zij haar marktpositie in de Nederlandse markt. De overname maakt deel uit van de verdere groeistrategie van het internationale bedrijf.

Boudewijn Jansen, CEO en oprichter van Didix: “Wij zijn verheugd dat De Nationale Kadobon nu deel uitmaakt van Didix. De onderneming heeft een uitstekende positie in de Nederlandse cadeaukaartenmarkt weten te bereiken en is klaar om de stap naar het buitenland te maken.”

Olivier Chevalier, directeur en oprichter De Nationale Kadobon: “De slagkracht van Didix zal de groei van de onderneming in Nederland versnellen en zal ons in staat stellen onze internationale ambities te verwezenlijken.”

In september 2013 heeft Waterland een meerderheidsbelang in Didix verworven.

Didix
Didix is marktleider in de cadeaukaarten branche in Nederland. Naast de vertegenwoordiging van cadeaukaarten voor externe verkoop van bekende bedrijven als de Bijenkorf, KARWEI, Perry Sport en Intratuin is Didix eigenaar van bekende cadeauconcepten in Nederland zoals RestaurantCadeau, BioscoopCadeau, Beauty&ParfumCadeau en HEMA lekker weg belevenis boxen. Sinds oktober 2013 is Didix tevens actief in de Belgische cadeaukaarten markt met de lancering van cadeauconcept ‘CinemaCadeau’.

De Nationale Kadobon
De Nationale Kadobon is sinds jaren al een begrip in Nederland. De Nationale Kadobon is in 2010 vernieuwd in een online formule waarbij de consument de kadobon online kan verzilveren op een speciaal platform waar vele winkeliers met hun assortiment zijn samengebracht. De kadobon biedt een breed assortiment aan van producten en belevenissen. De Nationale Kadobon is verkrijgbaar door heel Nederland bij verschillende winkels, zoals Albert Heijn, Jumbo, C1000, AKO, Texaco en in de Appstore met een speciale Kadobon App.