Digital agency Touchtribe gaat volledig headless: traditionele technologie in de ban

Amsterdam 31 maart – Web development agency Touchtribe verscherpt propositie. Managing director Gert van Vliet vertelt: “Digitale transformatie staat bovenaan de agenda van iedere directie, het is meedoen, of je bent weg. Merken die nu hun digitale platformen inrichten met oog voor de toekomst, zijn de winnaars van morgen.”
De eindgebruiker staat altijd centraal
Het doel van Touchtribe is merken online tot leven te laten komen. Succesvolle bedrijven maken voor hun digitale en online activiteiten steeds minder gebruik van zware en feature-rijke systemen, maar kiezen steeds vaker voor best-of-breed SaaS oplossingen. De focus ligt op wendbaarheid en het optimaal bedienen van eindgebruikers.
Touchtribe: een headless architectuur is de toekomst
Touchtribe is een web development agency en bouwt websites, webshops en webapplicaties met een focus op user experience. Hierbij kiest Touchtribe uitsluitend voor headless oplossingen, wat betekent dat de front- en back-end van elkaar gescheiden zijn. Dit geeft organisaties de mogelijkheid om optimale belevingen te bieden op ieder kanaal, terwijl de content op één plek beheerd kan worden. Dat kan een webshop zijn, maar ook mobiele apps, IoT devices, chatbots, social commerce of andere digitale platformen waar je doelgroep zich bevindt.
Ultieme wendbaarheid voor merken
Om zo goed mogelijk te kunnen anticiperen op de behoeften in de markt en de vraag van zowel B2B- als B2C-klanten, sluit Touchtribe het digitale platform van organisaties zo goed mogelijk aan op de bedrijfsstrategie, zodat business doelstellingen waargemaakt kunnen worden. Op die manier is technologie niet slechts een middel, maar de motor van innovatie.
Uitsluitend innovatieve technologie
De beslissing van Touchtribe om uitsluitend met de laatste technologische ontwikkelingen te werken is logisch, maar niet vanzelfsprekend. Gert van Vliet: “Organisaties willen graag innoveren en vertrouwen op agencies. Die hebben echter vaak jarenlange partnerships met traditionele leveranciers, waar ze niet onderuit kunnen of willen komen. Ook al weten ze zelf ook dat het niet de beste oplossing is voor de klant. Ik ben blij dat we met Touchtribe alleen voor technologie durven te kiezen, waar wij voor de volle 100% achter staan.” Touchtribe werkt daarom dus alleen met cloud native SaaS CMS’en en Commerce-systemen. Gert vervolgt: “Door te kiezen voor cloud native, best of breed en api-first verwachten wij dat we voor onze klanten de komende jaren het verschil gaan maken.”
Makerstreet: een netwerk van specialisten
Touchtribe is lid van het Makerstreet collectief. Een verzameling van de allerbeste specialisten: van development tot design en van copywriting tot UX research. Geen full service, maar full specialism. Als klant van Touchtribe heb je hierdoor toegang tot al deze specialisten die op dagelijkse basis samenwerken om de allerbeste ervaringen te realiseren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.