Medewerkerstevredenheid en personeelsplanning sterk verbeterd bij N-Allo door inzet Calabrio

Medewerkerstevredenheid en personeelsplanning sterk verbeterd bij N-Allo door inzet Calabrio
Brussel, 6 juni 2025 – N-Allo, een toonaangevende Belgische callcenterspecialist met honderden medewerkers verspreid over vijf locaties, heeft met de inzet van Calabrio Workforce Management (WFM) grote verbeteringen gerealiseerd op het gebied van personeelsplanning en medewerkerstevredenheid.
De keuze voor de oplossing van Calabrio heeft N-Allo in staat gesteld om zijn planningsprocessen te moderniseren en flexibel te maken, passend bij de complexiteit van een meertalige, multikanaal- en multiklantomgeving. Het levert het bedrijf direct voordelen op: de medewerkerstevredenheid is toegenomen en N-Allo kan efficiënter inspelen op schommelingen in klantvraag en personeelsbezetting. Dit komt doordat betere forecasting mogelijk is en er een eerlijkere en transparantere planning is die medewerkers meer inzicht en regie over hun eigen rooster geeft.
Dieter Dooms, controlling & workforce manager bij N-Allo, benadrukt het belang van een toekomstbestendig systeem: “Met Calabrio hebben we een flexibel platform dat meeschaalt met onze organisatie en ons helpt om zowel klant- als medewerkertevredenheid te verhogen.”
Gebruiksvriendelijk, realtime dataverwerking en flexibel
Het bestaande WFM-systeem was niet langer toereikend voor de snel veranderende en dynamische markt waarin N-Allo opereert. Na een intensief selectieproces koos het bedrijf voor Calabrio vanwege de gebruiksvriendelijkheid, realtime dataverwerking en flexibiliteit zonder maatwerk.
De implementatie van het nieuwe platform verliep gefaseerd en vond gelijktijdig plaats met de overgang naar een nieuw communicatieplatform (CCaaS), zonder dat de dienstverlening werd verstoord. Dit was mede te danken aan de integratiemogelijkheden van Calabrio en het vermogen om gelijktijdig met verschillende communicatiesystemen samen te werken.
Toekomst
Voor de nabije toekomst staan verdere optimalisaties op de planning, waaronder scenario-analyse op basis van forecastgegevens. Dit moet N-Allo helpen om sneller actieplannen klaar te hebben bij fluctuaties in klantvraag of personeelsbeschikbaarheid.
“We zijn erg blij dat N-Allo voor Calabrio heeft gekozen. De BPO-markt waarin N-Allo opereert is voor ons een zeer belangrijke markt. Met onze oplossingen kunnen bedrijven zoals N-Allo de dynamiek en uitdagingen die meertaligheid en multikanaal- en multiklantomgevingen met zich meebrengen uitstekend het hoofd bieden”, aldus Peter van Ditmarsch, territory sales manager Benelux bij Calabrio.
De uitgewerkte customer case van N-Allo is hier te vinden
###
Over N-Allo
N-Allo is een toonaangevend Belgisch contactcenter en onderdeel van de ENGIE Groep. Vanuit vijf locaties ondersteunt het bedrijven bij het professioneel beheren van klantinteracties via telefoon, e-mail, chat, sociale media en geautomatiseerde diensten. Met ongeveer 900 medewerkers levert N-Allo maatwerkoplossingen op het gebied van klantenservice, verkoop en technische ondersteuning. Dankzij een sterke focus op kwaliteit en innovatie was N-Allo het eerste Belgische contactcenter dat het Europese kwaliteitslabel EN 15838 behaalde. Meer informatie: www.n-allo.be
Over Calabrio
Calabrio is een betrouwbare bondgenoot van toonaangevende merken. Zijn softwareoplossing Calabrio ONE voor workforce performance management vormt de digitale pijler van klantgerichte datacenters. Deze sofware verrijkt en biedt inzicht in menselijke interacties, zodat het contactcenter als het hoeder van je merk kan functioneren. Calabrio optimaliseert de prestaties van agenten, maakt het mogelijk om de verwachtingen van klanten te overtreffen en geeft de efficiëntie van het personeel een boost met verbonden data, door AI ondersteunde gegevensanalyse, geautomatiseerd workforce management en coaching op maat. Calabrio ONE is de enige oplossing die functionaliteit voor workforce optimization (WFO), het bevorderen van de betrokkenheid van agenten en business intelligence verenigt binnen een volledig geïntegreerd cloud-native platform dat zich volledig aan je bedrijfsbehoeften aanpast.
Calabrio, Calabrio ONE en het Calabrio-logo zijn merken of gedeponeerde merken van Calabrio, Inc. Alle overige merken die in dit persbericht worden vermeld vormen het bezit van hun respectieve eigenaars.
Volg Calabrio op LinkedIn, X en Facebook.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.