Industry Wire

Geplaatst door MyAnswers

Digital Customer Care lanceert online kennisbank MyAnswers

AMSTELVEEN, 20171003 — Digital Customer Care lanceert deze week de eigen kennisbanksoftware MyAnswers. Hiermee wil het bedrijf uit Amstelveen een oplossing bieden voor Nederlandse bedrijven die moeite hebben met het onderhouden van een eigen kennisbank. MyAnswers is bedoeld om bedrijven te helpen het aantal support e-mails te reduceren en klanten sneller van dienst te kunnen zijn.

Een eigen kennisbank creëren
In de software kunnen vragen en antwoorden toegevoegd worden, die daarna gemakkelijk bijvoorbeeld op de eigen website gepubliceerd kunnen worden. Er kunnen bijvoorbeeld FAQ’s, selfservice portals en interne kennisbanken mee worden opgezet. Hiermee kan sneller en efficiënter gewerkt worden, waarmee kosten bespaard worden.

Digitaal contact gemakkelijker maken
De kennisbank MyAnswers is bedoeld voor bedrijven die veel te maken hebben met digitaal klantencontact. Hoewel de software oorspronkelijk bedoeld was voor klanten van Digital Customer Care, die digitale klantenservice en leadgeneratie al aan het bedrijf uitbesteden, is het vanaf vandaag ook beschikbaar voor andere bedrijven die veel digitaal contact hebben met hun klanten en dit graag gemakkelijker maken.

Een gat in de markt
Bestaande kennisbanken zijn vrijwel allemaal onderdeel van een grotere CRM- of helpdeskoplossing. Daarbij komt ook dat er vaak veel geld betaald moet worden aan consultancy, wat volgens oprichter Anthony Carter onnodig is. Bestaande kennisbanksoftware die geen onderdeel uitmaakt van een groter pakket, is wel uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten te bestellen. Daar komen echter wel uitdagingen bij kijken: ondersteuning tijdens Amerikaanse werkuren en in het Engels.

Over Digital Customer Care
Digital Customer Care is een contactcenter met oplossingen voor digitale klantenservice. Het bedrijf levert diensten zoals webcare en leadgeneratie, via allerlei verschillende soorten digitale media, waaronder live chat en sociale media. Het is dus niet gek dat het bedrijf met een eigen kennisbank voor digitaal klantcontact komt. De online software is vooralsnog alleen beschikbaar voor de Nederlandse markt en bereikbaar via www.myanswers.io.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht