Digitale reclamecampagnes van Coca-Cola maken met succes gebruik van SeenThis streamingtechnologie om buitensporige koolstofvoetafdruk te vermijden

OpenX Media LatAm (WPP’s global bespoke media unit voor Coca-Cola) en adaptieve streaming tech partner SeenThis hebben samengewerkt om de campagneprestaties voor Coca-Cola merken te verbeteren, waarbij er naar schatting 25% minder data wordt doorgestuurd in vergelijking met conventionele video ad serving.
Amsterdam, 16 mei 2023: In het vierde kwartaal van 2022 begon OpenX Media LatAm SeenThis technologie te gebruiken om Coca-Cola en Sprite video campagnes als display banners regionaal te streamen, inclusief markten in midden en zuid Amerika.
In vergelijking met andere video-alternatieven vergrootten beide merken het videobereik met behoud van kostenefficiëntie. Door de statische communicatie van standaard banners te vervangen door hoogwaardige videocontent, leverden de campagnes een impactvolle kijkerservaring op die beter was dan die van standaard displaybanners.
Omdat video van hoge kwaliteit meer data intensief is dan statische advertenties, bood SeenThis een manier om de impact op het milieu te minimaliseren en tegelijkertijd de prestaties te maximaliseren door over te schakelen op video.
Onnodige koolstofvoetafdruk in digitale reclame vermijden
De adaptieve streamingtechnologie van SeenThis gebruikt minder gegevensoverdracht op advertentiecampagnes in vergelijking met het verzenden van een video van overeenkomstige kwaliteit met behulp van conventionele technologie[1]. Met streaming zijn adverteerders in staat om advertentie prestaties te verbeteren en tegelijkertijd de gegevensoverdracht te verminderen wat zich vertaalt in een kleinere CO2-voetafdruk.
Lees hier meer over de SeenThis methodologie en Carbon Footprint meting.
Met behulp van de SeenThis koolstofuitstoot calculator, werden de eerste 23,5 miljoen video ad impressies die Coca-Cola en Sprite streamden met SeenThis in Q4, data transfers geschat op 25% lager dan het draaien van video van overeenkomstige kwaliteit met behulp van conventionele ad serving technologie. Dit komt overeen met het vermijden van ongeveer 5 ton CO2e uitstoot (of het equivalent van ongeveer 156.000 plastic zakken).
Florencia Formica, Head of Performance LATAM bij OpenX Media, deelt: “SeenThis streaming biedt een unieke combinatie die niet alleen een betere gebruikerservaring creëert, maar ook de resultaten voor merken verbetert en hen in staat stelt hun duurzaamheidsinspanningen te leveren. We zijn echt onder de indruk van de resultaten. Hun aanbod is een innovatieve aanvulling op ons omnichannel media decarbonisatie werk en goed afgestemd op onze ‘reduction first’ strategie.
“Bij Coca-Cola is duurzaamheid een belangrijke factor in onze digitale reclamebeslissingen. SeenThis stelt ons niet alleen in staat om een prachtige streaming ervaring te leveren aan ons publiek, maar hun technologie biedt ons ook de mogelijkheid om de CO2-uitstoot van onze digitale campagnes te verminderen. We kijken uit naar onze verdere relatie met OpenX Media LatAm en SeenThis terwijl we verder gaan met onze duurzaamheidsdoelstellingen”, aldus Rodrigo Gayón, Real Time Amplification Manager, bij Coca-Cola Mexico.
“We zijn verheugd om samen te werken met partners die prioriteit geven aan duurzaamheid in digitaal. Het internet is een grote vervuiler en vertegenwoordigt minstens 2% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen. Het is de som van de collectieve inspanningen die het verschil zullen maken om een energie-efficiënter internet te creëren”, aldus Susan Kravitz, SeenThis Head of Commercial Partnerships, Amerika.
Op weg naar 2023 met een innovatieve, efficiënte en meer duurzame reclamestrategie
Naar aanleiding van de resultaten van de Coca-Cola campagnes is OpenX Media LatAm van plan het volume van impressies op te schalen met behulp van streaming technologie en alle relevante videocampagnes in display inventory uit te voeren – waardoor de communicatiedoelstellingen van merken worden geoptimaliseerd tegen lagere kosten, terwijl een buitensporige ecologische voetafdruk van digitale reclame wordt vermeden.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Nienke Leemkuil, PR Manager Prevolution Agency i.o.v. The Digital Voice
nienke@prevolution.nl
Over SeenThis
Sinds 2017 evolueert het Zweedse techbedrijf SeenThis schermervaringen voor iedereen, wereldwijd. Met zijn baanbrekende adaptieve streamingtechnologie transformeert SeenThis de distributie en klimaatimpact van digitale content ten opzichte van traditionele technologie. Met miljarden streams geserveerd voor 1200+ merken in 40+ landen, is het bedrijf op een reis om het internet opnieuw vorm te geven – voor goed. De werknemers van SeenThis werken wereldwijd in zeven kantoren en zijn geobsedeerd door het creëren van een echt snel en energie-efficiënt internet. Ga voor meer informatie naar seenthis.co.
________________________________________
[1] Conventionele codec 264, mp4 progressieve download, displayen meer
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.