Industry Wire

Geplaatst door Dimension Data

Dimension Data maakt de winnaar bekend van ‘Le Code to France’

Barneveld, 17 juli 2018 – Dimension Data maakt de winnaar bekend van ‘Le Code to France’, een nieuwe, op de Tour de France geïnspireerde programmeerwedstrijd. ‘Le Code to France’ richtte zich op de 30.000 internationale Dimension Data-medewerkers met als doel het bedenken van innovatieve ideeën die tijdens de toekomstige Tour de France-edities geïmplementeerd kunnen worden.
‘Le Code to France’ brak binnen een maand alle interne campagnerecords. Het initiatief combineert twee van Dimension Data’s technologieprogramma’s: het Learn to Code-initiatief – een intern ontwikkelingsplan om de programmeervaardigheden van werknemers te verbeteren – en de rol van het bedrijf als officiële technologiepartnervan A.S.O.’s Tour de France.
Het winnende team bestond uit vier universitair afgestudeerden die begin 2018 bij het bedrijf zijn begonnen als onderdeel van het Graduate Accelerate-programma van Dimension Data. Hun teamnaam: Mark Codendish, variant op de naam van de bekende sprinter van Team Dimension Data.
De winnaars creëerden een fictieve wielerwedstrijd om de machine learning predictorvan Dimension Data te testen. De machine learning predictor wordt tijdens de Tour de France getoond in het Client Experience Centre (CEC) van Dimension Data. Als onderdeel van hun prijs worden de winnaars naar Frankrijk gevlogen om de laatste etappes van de Tour bij te wonen.
Wedstrijd inspireert deelnemers over de gehele wereld
Hoewel de wedstrijd oorspronkelijk was gericht op engineers en developers binnen Dimension Data, schreven meer dan 120 medewerkers vanuit verschillende achtergronden zich in. Van een eenpersoonsteam in Taiwan tot groepen met een marketing-, verkoop- en financiële achtergrond in Nederland, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten.
Opvallende inzendingen waren onder andere een augmented reality-visualisatie van elke etappe in de koers, en een chatbot die in staat was live vragen te beantwoorden over actuele onderwerpen tijdens een wielerwedstrijd.
Peter Gray, Senior Director van Sports Practice –Technology at Dimension Data, zegt: “Le Code to France is een geweldig initiatief dat ons vanuit een andere hoek naar onze medewerkersbetrokkenheid rondom de Tour de France laat kijken. Het heeft collega’s aangespoord om samen te komen en ideeën uit verschillende bedrijfsonderdelen en regio’s te delen. En het is een geweldige manier om de innovatie binnen Dimension Data onder de aandacht te brengen.”
Douglas Waddilove, lid van het winnende team Mark Codendish, legt mede namens zijn teamgenoten Alexander Pienaar, Trevan Lott en Nihal Somers uit wat de inspiratie was achter het winnende concept: “We zagen een mogelijkheid om de klantervaring tijdens de Tour de France te verbeteren met gamification en kwamen met een idee dat gebruik maakte van machine learning. Le code to France geeft medewerkers de mogelijkheid om energie te stoppen in het bedenken van innovatieve oplossingen die erkend worden en een verschil kunnen maken. Hoewel ons team technisch niet zo sterk was, heeft Le Code to France in ieder van ons een technische drive aangewakkerd.”
Over Dimension Data
Dimension Data is opgericht in 1983 en heeft een omzet van 8 miljard dollar. Sinds de oprichting is de organisatie uitgegroeid tot marktleider in het ontwerpen, beheren en optimaliseren van de moderne technologieomgevingen, die zich blijven ontwikkelen. Hierdoor kunnen klanten data in dit digitale tijdperk ten volle benutten door ze om te zetten in informatie en daar inzichten uit te winnen. Dimension Data heeft zijn hoofdkantoor in Johannesburg en heeft 30.000 werknemers in 47 landen. Dimension Data brengt de beste technologie ter wereld van marktleiders en nichepioniers samen – aangevuld met de servicesupport die klanten nodig hebben – van consulting, technische en supportdiensten tot en met een volledige managed service. Dimension Data is trots lid van de NTT-familie. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.
Over Amaury Sport Organisation 
Amaury Sport Organisation creëert en organiseert vooraanstaande sportevenementen op internationaal niveau. Het bedrijf specialiseert zich in competities die buiten een stadium plaatsvinden en het heeft dan ook de expertise in huis om dit soort evenementen te organiseren, te promoten en te marketen. ASO organiseert per jaar zeventig evenementen in 21 landen, wat in totaal neerkomt op 250 dagen aan wedstrijden. Het bedrijf is actief in vijf takken van sport. De belangrijkste events zijn de Tour de France (wielrennen), de Dakar (autorally), de Tour de Voile (zeilen), de Schneider Electric Marathon de Paris (algemene publieksevenementen) en de Lacoste Ladies Open de France (golf). Amaury Sport Organisation maakt deel uit van de Groupe Amaury, de media- en sportgroep die eigenaar is van L’Équipe.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht