Industry Wire

Geplaatst door AMMA Awards 2024

Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024

Amsterdam, donderdag 28 maart 2024 – Vandaag werden de laatste genomineerden voor de AMMA Awards 2024 bekendgemaakt. Met een indrukwekkende lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei in het iconische Koninklijk Theater Tuschinski een onvergetelijke viering van de media-industrie te worden: The Night of the Masters. 

AMMA Nomination Week

Afgelopen week stond in het teken van de AMMA Nomination Week. Dit jaar met een vernieuwende aanpak in samenwerking met Brave Media, waarbij elke dag via video de genomineerden per domein werden onthuld. “Dit jaar willen we nog meer diepgang en inhoud in het programma brengen”, aldus Tjitske Maathuis, dit jaar verantwoordelijk voor de Nomination Week binnen de AMMA-commissie. “Na de bekendmaking van de genomineerden komen er binnenkort interviews online waarin we dieper ingaan op de cases van de genomineerden.  Met Tuschinski als eindbestemming van de AMMA Awards vonden we de nominatievideo’s een passende nieuwe manier van de onthulling van de genomineerden.” De video’s werden gepresenteerd door de juryvoorzitters en Hélène Hendriks, die op 16 mei ook de presentatie op zich zal nemen.

De uitreiking

De kaartverkoop voor de AMMA Awards is vandaag van start gegaan. Voor de 23e editie van de AMMA Awards is gekozen voor het thema The Night of the Masters, dresscode Gala / Black tie. Voorafgaand aan de uitreiking zijn er een beperkt aantal plekken beschikbaar voor het AMMA-diner bij Kitchen & Bar van Rijn. Na de uitreiking zullen de festiviteiten voortgezet worden tijdens de afterparty in Oliva aan het Rembrandtplein. Tickets zijn nu beschikbaar via deAMMA-website.

Alle genomineerden op een rij:

BESTE PERFORMANCE DOOR MEDIA
Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: IKEA
Case: Significante omzetgroei bij IKEA door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen

Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Hewlett Packard
Case: Hoe we met een intent based SEA strategie de omzet van HP printers fors lieten stijgen

BESTE GEBRUIK VAN DATA & TECHNOLOGIE

Bureau: dentsu
Adverteerder: Greenchoice
Case: Van Insights tot Impact: Hoe een gecombineerde aanpak van innovatieve datastrategieën resulteerde in Greenchoice’s succesverhaal.

Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Hills Pet Nutrition
Case: Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation

Bureau: Mindshare

Adverteerder: NS International

Case: Reisrevolutie: Op het juiste spoor naar personalisatie bij NS International

BESTE RESEARCH

Media-exploitant: Ster
Case: De Magie van Afleiding

Organisatie: Nationaal Media Onderzoek
Case: Het NMO Luisteronderzoek

BESTE INZET VAN EEN MEDIUM

Media-exploitant: DPG Media

Adverteerder: Praxis
Case: Van spookhuis tot droomhuis: Hoe Praxis met lokale verhalen het domein verduurzaming claimt

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Unilever
Case: SheaMoisture #haartok

Bureau: Initiative
Adverteerder: Voedingscentrum
Case: Het paard van Troje; met de schijf van vijf in de supermarkt

Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case: TikTokTalkshow

BESTE SMART IMPACT

Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van justitie en veiligheid
Case: Laat je niet interneppen

Bureau: Megawatt

Adverteerder: Netflix

Case: Ferry Bouman is back!

Bureau: Weber Shandwick

Adverteerder: Mars Nederland (Pedigree)

Case: Pedigree Dogfishing

BESTE MEDIA-INNOVATIE

Bureau: DPG Media
Case: Ad Manager, het duurzame self-service advertentieplatform van DPG Media

Bureau: EssenceMediacom

Adverteerder: Porsche Nederland

Case: Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.

 

BESTE CONTENT- EN ENGAGEMENTSTRATEGIE

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Zilveren Kruis

Case: Preventie huidkanker; “Wat je ook beweert, zorg dat je smeert!”

Bureau: dentsu & Bol

Adverteerder: Bol

Case: Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest

Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Het Nationaal Comité 4 en 5 mei

Case: De Onvergetelijke 2 Minuten

BESTE COLLABORATION

Bureau: EssenceMediacom bv

Adverteerder: IKEA

Case: Ieder meubel verdient een tweede kans.’  (Green Friday: IKEA)

Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Perfetti Van Melle

Case: Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!

Media-exploitant: Talpa Network

Adverteerder: ING

Case: Ongelijke kansen: vrouwenvoetbal verdient meer

BESTE MEDIASTRATEGIE

Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol

Case: Hoe bol de Sinterklaasmagie op alle fronten versterkte

Bureau: dentsu

Adverteerder: Heineken

Case: Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid

Bureau: Initiative

Adverteerder: Ministerie van Defensie

Case: Defensie – Generatie D

MEDIA-EXPLOITANT VAN HET JAAR

DPG Media

Global Media & Entertainment

Ahold Delhaize European Sourcing

Clear Channel

BUREAU VAN HET JAAR

dentsu

Wavemaker

Mindshare

ADVERTEERDER VAN HET JAAR
Adverteerder: Hornbach

Bureau: Mediaplus

Case: Hornbach: van retailmerk naar mediamerk

Adverteerder: Bol

Bureau: dentsu

Case: Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden

Adverteerder: Unilever

Bureau: Mindshare

Case: Unilever zet de nieuwe standaard!

YIM TALENT VAN HET JAAR
Nathan van Gisbergen
CS Digital Media

Roos van Ginkel
dentsu

Jasper van Lingen
StudioM

Jorn Zwetsloot
Ahold Delhaize

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht