Drie Trends voor Bevoorradingsketens in 2018

Heerenveen, 16 april 2018 – Het is tijd om te reflecteren op wat we vorig jaar hebben geleerd en vooruit te kijken naar komend jaar. Omdat bevoorradingsketens zich continue ontwikkelen op digitaal gebied en steeds intelligenter worden gaan zij naar verwachting de volgende drie trends aannemen:
- Omarm de ‘vraag’-economie door middel van het optimaliseren van de ‘3A’s’ – Analytics, Automatisering en Artificial Intelligence
Door de huidige vraageconomie, hebben bevoorradingsketens moeite om zich aan te passen aan de veranderende toeleveringsmodellen die klanten in staat stellen om meer te krijgen van hetgeen zij willen, wanneer zij dat willen en hoe zij het geleverd willen hebben. Dit heeft ertoe geleid dat bevoorradingsketens worden uitgedaagd om hun inventarissen beter te managen en hun voorziene operationele behoeften om te zetten in bijna real-time verwerkingscapaciteiten.
Dit is de reden dat het versnellen van technologische activiteiten om zicht te krijgen op activa, mensen en producten van groot is belang om specifieke marktbehoeften te begrijpen. Daardoor ontstaat er een sterke behoefte om de operationele procedures van de huidige bevoorradingsketens te moderniseren door middel van het optimaliseren van de ‘3A’s’ – Analytics, Automatisering en Artificial Intelligence.
De ‘3A’s’ zijn cruciaal om bevoorradingsketens te helpen met meer gedetailleerde tracking- en tracingsystemen, inzicht in processen en bezittingen te geven en bovendien een meer meeslepende en gepersonaliseerde klantenervaring aan te bieden.
- Vertrouw op cruciale, real-time data en analytics software om zicht te krijgen op de beste volgende stap
De wereld wordt in toenemende mate gedreven door data – bedrijven vertrouwen op real-time data om hun operaties zo effectief mogelijk te laten verlopen om zo hun concurrentie te verslaan. Nu data steeds meer een vereiste is, hebben bevoorradingsketens een bereidheid getoond te investeren in hun eigen systemen om hun voordeel te nemen met betere en snellere data.
Een voorbeeld van een slimme oplossing voor bevoorradingsketens dat het gebruik van data naar een hoger niveau tilt en bovendien integreert met analytics is Zebra’s SmartPack, dat gebruik maakt van grensverleggende 3D vision-sensors uitgerust met krachtige software om het laden van opleggers in real-time te meten. Dit zorgt voor maximale efficiëntieniveaus bij transportapplicaties.
- Optimaliseer locatietechnologie voor betere zichtbaarheid op slimme besluitvorming
Real-time locatie systemen (RTLS) zijn de sleutel in het bieden van effectieve traceerdata met een hogere nauwkeurigheid om geavanceerde en voorspellende analytics uit te voeren. Volgens Zebra’s recente Manufacturing Vision Study, erkennen producenten steeds vaker de waarde van real-time traceertechnologie en zal het gebruik ervan naar verwachting toenemen van 38 procent tot 61 procent in 2022.
Meer dan 55 procent van de bedrijven zal in 2022 RTLS geïmplementeerd hebben. Dat biedt broodnodige transparantie in de gehele bevoorradingsketen. RTLS stelt bevoorradingsketens in staat cruciale data over bezittingen, waaronder de locatie, fase en de staat ervan, te verzamelen. Hedendaags heeft slechts 8 procent van de producenten een real-time monitoringsysteem doorgevoerd op de gehele fabrieksvloer, maar dit zal toenemen tot 35 procent in 2022.
Bevoorradingsketens zijn gestart met het optimaliseren van de verbindingen tussen de fysieke en digitale werelden om hun zicht daarop te vergroten. Daarnaast worden praktische inzichten gemobiliseerd die betere klantenervaringen kunnen creëren, operationele efficiëntie kunnen aandrijven en nieuwe businessmodellen mogelijk maken. Sommigen zijn nog steeds midden in hun transformatie, maar 2018 zal het jaar worden waarin zij op agressieve wijze oplossingen kunnen implementeren.
De producten van Zebra (NASDAQ: ZBRA) hebben operationele voordelen en geven ondernemingen de mogelijkheid te groeien in de digitale wereld. Actuele informatie en visionaire oplossingen in hardware, software en services, geven bedrijven in het huidige mobiele tijdperk net dat beetje extra wat ze nodig hebben om hun operaties te vereenvoudigen, hun personeel te ondersteunen en op de behoefte van hun klanten in te spelen. Kijk voor meer informatie op: www.zebra.com. Om nieuwsberichten te ontvangen kun je je hier inschrijven. Volg ons op socialmedia via LinkedIn, Twitter en Facebook.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.