Industry Wire

Geplaatst door KLOAQ audio design

Dubbel prijs voor KLOAQ audio design: MUSE Award en IF Design Award voor Moooi

KLOAQ audio design sleept in korte tijd twee prestigieuze prijzen in de wacht: eerst een felbegeerde Platinum Muse Creative Award, vlak daarna de IF Design Award, die excellentie in design en branding viert. Beide prijzen gingen naar het innovatieve en effectieve geluidsontwerp dat het Amsterdamse bureau maakte voor het high-end designmerk Moooi.

De wereldwijde competitie MUSE Creative Awards worden toegekend aan creatieve professionals, die anderen inspireren met concepten, ideeën of ontwerpen. De IF Design Award is een van de meest prestigieuze designprijzen ter wereld.

Salone del Mobile in Milaan
KLOAQ audio design was met Moooi ook aanwezig op Salone del Mobile, om een wereld van geluid te creëren voor hun tentoonstelling die online en live plaatsvond in Milaan. Van dansende robots tot een augmented reality webshop, het opnemen van de ‘Design dream’ podcast en de productie van vier custom muziekalbums, alle audio werd ontworpen door de Amsterdamse audio design studio. Dit zorgde voor integratie van audio in de multi-sensorische wereld van Moooi, waardoor bezoekers gemakkelijk konden switchen van online naar real life experience. Het resultaat was een unieke collage van audio met touchpoints.

Adrian Vrijhoef, mede-oprichter KLOAQ audio design
“We zijn super blij deze twee onderscheidingen, die onze toewijding aan innovatie en creativiteit op het gebied van sound branding erkent”.

Christie Wright, Art Director bij Moooi
“De opdracht voor KLOAQ audio design was om de ‘Moooi Sound’ te ontwikkelen: een oeuvre dat zich uitstrekt over fysieke en digitale ruimtes, waardoor zowel het merk als de producten die we lanceren hun eigen originele audiohandtekeningen krijgen. Het resultaat is origineel en onverwacht, waarmee we de harten en geesten van mensen dichter bij ons merk te brengen.”

KLOAQ audio design audio branding-treatment omvat een scala aan diensten, waaronder de ontwikkeling van toegepaste geluidslogo’s, speciaal geschreven muziekstukken, soundscapes en audio voor installaties. Deze oplossingen zijn afgestemd op de unieke behoeften van elke klant en zijn ontworpen om een sterke emotionele band met de luisteraars te creëren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht