Industry Wire

Geplaatst door Dutch Digital Design

Dutch Digital Design organiseert sessie met bureaus over AI en creativiteit tijdens Cannes Lions

Tijdens de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse handelsmissie tijdens Cannes Lions, is stichting Dutch Digital Design onderdeel van het programma. Op woensdag 21 juni is er een ronde tafel sessie waar gasten voorbeelden laten zien en hun visie delen op het gebied van creativiteit en AI, waaronder sprekers van de bureaus ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam.

De tafelgasten zijn partners van zowel Dutch Digital Design als het internationale Society Of
Digital Agencies (SoDA), waardoor er zowel Nederlandse als internationale gasten aanschuiven.

Verschillende sprekers delen hun perspectief over hoe AI de creatieve industrie nu en in de
toekomst beïnvloedt. Na een intro door het Dutch Digital Design-bestuur start de sessie met
een korte presentatie van de case MissJourney.ai, de eerste beeld-generator die vrouwen
viert. Waar bestaande AI-tools stereotiepe mannelijke beelden genereren van een CEO,
winnaar, atleet of leider, zet MissJourney een tegenbeweging in met diverse vrouwelijke
beelden. De campagne is een initiatief van bureaugroep ACE en TEDxAmsterdam Women.

Daarna start de discussie met Lisa Klop, Brand Director bij ACE, Pol Hoenderboom,
Executive Creative Director bij DDB Amsterdam en 180 Amsterdam, Ashley Knight, Strategy
Director bij Jam3 (via SoDA) en Philip Boven, directeur Strategie & Innovatie bij Dentsu
Creative Amsterdam. Er volgt nog een laatste gast via Society Of Digital Agencies die
binnenkort bekendgemaakt wordt. Het rondetafelgesprek wordt gemodereerd door Antoinette
Hoes, Head of Global Strategy Group bij Innocean uit Zuid-Korea.

Stichting Dutch Digital Design, een van de oorspronkelijke medeoprichters van de Embassy
of Dutch Creativity, biedt een podium voor het beste digitale design uit Nederland. Doel is om
de aantrekkingskracht op potentiële klanten, partners en talent te vergroten, in Nederland en
het buitenland. Daarnaast is het een community waar 30 vooraanstaande digital design
bureaus, die samenwerken om hun netwerk te versterken en kennis uit te wisselen.

Het evenement is toegankelijk voor internationale (niet-Nederlandse) gasten en partners van
de Embassy of Dutch Creativity na registratie op deze Eventbrite page: https://www.eventbrite.nl/e/dutch-digital-design-creativity-and-ai-tickets-641185873207

Dutch Digital Design: www.dutchdigital.design

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht