Geplaatst door NIMA

Dutch Marketing Awards 2018: de lijnen zijn open!

Amsterdam, 21 september 2017 – Op 29 maart a.s. zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt daartoe van harte opgeroepen door de organisatoren van het evenement: Beroepsvereniging NIMA en Tijdschrift voor Marketing/Adfo Groep.

De prijzen worden, evenals in voorgaande jaren, uitgereikt in zes categorieën. In januari wordt door de zes vakjury’s bekend gemaakt welke bedrijven en personen in aanmerking komen voor de opvolging van de winnaars van 2017: Hunkemöller, Picnic, Vegetarische Slager, Hallmark, Marketeer Pieter Zwart (Coolblue) en Marketing Talent Joost Geurtsen (NU.nl).

Om in aanmerking te komen voor een nominatie, moet de betreffende organisatie of persoon een buitengewone marketingprestatie hebben geleverd die consistent onderdeel uitmaakt van de totale ondernemingsstrategie. Ook moet de prestatie als voorbeeld dienen voor het hele marketingvak en de marketingfunctie. Anders dan veel vakprijzen die reclame, campagnes of inzet van media beoordelen, draaien de Dutch Marketing Awards om marketing als geheel. De juryleden worden voornamelijk gerekruteerd uit het NIMA netwerk van Register Marketeers, die naast de marketingprestaties ook aandacht hebben voor het bedrijfsresultaat als geheel, de duurzaamheid van de strategie en de unieke waarde die de marketinginspanningen hebben geleverd.

Voorzitter van het college van Register Marketeers, Marc van Eck, is dit jaar opnieuw voorzitter van de hoofdjury én de jury van Marketing Company of the Year. Voormalig Marketeer of the Year, Erik van Engelen van Eneco, leidt de jury van de Marketing Start Up Company of the Year, Philip Kok, CEO van The Valley, neemt de jury van de Marketing Scale Up Company of the Year voor zijn rekening. Guy van Liemt van Erasmus Universiteit Rotterdam is hoofd jury van Internal Branding Company of the Year.

De twee persoonsgeboden prijzen, die voor Marketeer of the Year en Marketing Talent of the Year, worden net als voorgaande jaren toegekend door een jury bestaande uit de eerdere winnaars van de prijs (Marketeer of the Year, onder voorzitterschap van Leon Bouwman van Adfo Groep) en een vertegenwoordiging van CMO’s uit het Marketing Executive Center (Talent of the Year, onder voorzitterschap van Joris van Zoelen van Synergie).

De belangrijkste Nederlandse brancheprijzen voor marketing worden in 2018 voor de vijfde keer uitgereikt onder de naam Dutch Marketing Awards, nadat ‘founding fathers’ NIMA en Adfo Groep in 2014 concludeerden dat de sterkste onderscheidingen voor marketingstrategie ook een eigen sterk podium verdienden. Inzenden voor nominaties kan via de site www.dutchmarketingawards.nl. Daar is ook meer informatie te vinden over de criteria en jurysamenstelling.

Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Meer informatie: www.nima.nl.