Industry Wire

Geplaatst door Dutch Media Innovators

Dutch Media Innovators volop aanwezig in New Dutch Wave House op SXSW

Dutch Media Innovators, een consortium van Nederlandse mediabedrijven en instellingen die gezamenlijk optrekt bij het betreden van de Amerikaanse markt, is volop aanwezig op SXSW. Als onderdeel van New Dutch Wave presenteren Angry Bytes, TNO, MediaMonks, het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en Corrino zich op diverse manieren aan het publiek van SXSW. Zo zijn er presentaties, demo’s en host Dutch Media Innovators een netwerkevent voor haar Amerikaanse relaties.
Voetbal en technologie
Het New Dutch Wave huis word zondag 12 maart geopend door Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Constantijn. Tijdens deze opening speelt de technologie van TNO en Angry Bytes een belangrijke rol. Bezoekers van het huis worden getrakteerd op een spectaculair voetbalspel: ‘Panna Knock-Out’. Dankzij technologieën van TNO kunnen de toeschouwers direct een automatisch gegenereerde registratie bekijken van de wedstrijd. Met de nieuwe technologie ‘Sports Studio Automated worden automatisch hoogtepunten en statistieken gedetecteerd en met ‘The Virtual Director’ kun je automatisch een onderdeel van een live event volgen dat jij als kijker het meest interessant vindt. Angry Bytes demonstreert Play Now!, een Do It Yourself toolkit voor second screens. Omroepen en sport event producers kunnen hiermee real-time interactie aangaan met toeschouwers of mensen die het event via televisie volgen.
Wie deze demonstraties op de eerste avond gemist heeft, heeft maandag 13 maart een herkansing. Dan organiseert Dutch Media Innovators een Happy Hour voor haar relaties in de tuin van het New Dutch Wave huis met wederom een spectaculair potje voetbal en demo’s.
Dutch Media Innovators on stage
Daarnaast zijn bedrijven en instellingen uit het consortium zijn verder onderdeel van het plenaire programma in het New Dutch Wave House. Op maandag staan media-innovaties centraal. Naast presentaties van TNO en Angry Bytes levert ook Corrino een bijdrage \aan de sessie over ‘Spectacular Arena Experiences’ waar sport en media centraal staan. Beeld en Geluid presenteert haar Open Acces Video Platform waarmee kijkers kunnen grasduinen in het ruwe videomateriaal van de televisieserie The Mind of the Universe. TNO en MediaMonks maken onderdeel uit van het panel dat praat over de mogelijkheden van Virtual Reality en Augmented Reality.
Op dinsdag geeft Jouke Vuurmans (Partner en Executive Creative Director MediaMonks) een presentatie over de uitdagingen voor creatieve professionals in UX Design. Op woensdag, de laatste dag van het New Dutch Wave House, presenteert Atilla Meijs, Executive Producer en Partner van Corrino de laatste trends op het gebied van video. Maarten Brinkerink, expert publieksparticipatie en innovatie toegang van Beeld en Geluid, laat het COGITCH-project zien dat via een algoritme inschat hoe goed een stuk muziek in het geheugen van de luisteraar blijft hangen. Tijdens zijn presentatie analyseert hij welke nummers van de Nederlandse muziek delegatie op SXSW het meest memorabel zijn.
Met de diverse activiteiten hoopt Dutch Media Innovators haar visitekaartje af te geven in de VS. Marjan Inbar Blumberg, de Amerikaanse Liaison voor Dutch Media Innovators: “We zijn volop bezig de activiteiten van DMI aan te kondigen in de Amerikaanse media industrie en krijgen hier veel positieve reacties op. Het doel is om tijdens SXSW een heleboel nieuwe contacten op te doen en bestaande relaties te verstevigen. Met zo’n mooi en divers programma spreken we een breed internationaal publiek aan. Maar ook Nederlanders zijn zeer welkom bij de speeches, demo’s en het happy hour!”
Meer informatie over de activiteiten van Dutch Media Innovators tijdens SXSW is te vinden op de website van DMI.
Einde persbericht
Over Dutch Media Innovators
Dutch Media Innovators is een consortium van Nederlandse bedrijven in de Digitale Media- & Entertainment industrie, bestaande uit 24i Media, Angry Bytes, Corrino, MediaMonks, Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en TNO. De deelnemers werken in een tweejarig programma samen om gezamenlijk de Amerikaanse markt te betreden. Het programma is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en wordt in het kader van Partners in Business (PIB) gesteund door de RVO.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht