awesome. introduceert Bram: een AI-gegenereerde presentator voor BOVAG

Amsterdam, 15 juli 2025 – BOVAG lanceert vandaag op zijn social kanalen een digitale primeur: Bram, een AI-gegenereerde presentator ontwikkeld door social & content agency awesome. Bram geeft een herkenbaar gezicht aan de expertise van BOVAG en maakt het mogelijk om content op schaalbare* wijze te produceren. Van uitlegvideo’s tot verdieping en social formats: Bram vertelt het verhaal precies zoals BOVAG het wil.
Slim antwoord op contentdruk
In een landschap waarin merken continu zichtbaar moeten zijn op social media, groeit de druk om snel en veel content te maken. Bram biedt uitkomst. Deze AI-presentator maakt het mogelijk om vaste formats te produceren, zonder telkens opnieuw een shoot op te tuigen.
Ward van den Bosch (Managing Director & Co-founder awesome.):
“We maken meer dan 100 short-form video’s per jaar voor BOVAG.Over alles wat rolt, van fietsen tot rijlessen. De thema’s zijn enorm divers, en niet elk onderwerp leent zich voor een volledige draaidag. Om tóch consistentie en frequentie te waarborgen, hebben we naar nieuwe manieren van produceren gezocht en die ontwikkeld.”
De inzet van AI stelt BOVAG in staat om snel te reageren op trends en vragen vanuit de community, zonder concessies te doen aan kwaliteit of merkidentiteit.
Stijn Oosterhoff (Woordvoering & PR BOVAG):
“Bij BOVAG zijn we continu op zoek naar manieren om onze content fris en relevant te houden. awesome. begeleidt ons daarbij, van concept tot content en de campagnes eromheen. Toen zij het idee voor een AI-gegenereerde expert aandroegen, waren we logischerwijs wat sceptisch, maar het resultaat mag er zijn. Deze nieuwe vorm van content is een kostenefficiënte aanvulling op onze mix. Tegelijkertijd is het een doorlopend proces dat we blijven ontwikkelen en verfijnen.”
Creativiteit en technologie hand in hand
awesome. experimenteert sinds de komst van de eerste AI-tools actief met contentcreatie. Vanja Mlinar (Creative Director & Co-founder):
“Ik maakte meer dan twee jaar geleden een digitale kloon van mezelf. Toen wist ik: het is een kwestie van tijd voordat AI-personages een rol gaan spelen in marketing. We hebben sindsdien talloze tools en workflows getest tot we zelf de formule voor Bram hebben ontwikkeld.”
Altijd herkenbaar, altijd on-brand
Bram brengt structuur en herkenbaarheid in BOVAG’s social content. Met een vaste tone of voice en consistent uiterlijk zorgt hij voor continuïteit op alle kanalen. Wat nu al kan, leek een jaar geleden nog sciencefiction en dit is pas het begin.
Meer weten over AI-contentcreatie?
Check awesomeagency.nl of neem contact op met Bart de Bruin via
bart@awesomeagency.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.