Geplaatst door Dutch Outdoors

Dutch Outdoors breidt team uit met groei-investeerder en ondernemer Bart Veldman

Dutch Outdoors – het platform voor actieve outdoorbreaks met bourgondische touch – opgericht door Janine Vermeulen is “ready to scale up”.
Bart Veldman – investeerder in eigentijdse, groene en ambiteuze startups, stapt in als mede-eigenaar van Dutch Outdoors.

Het platform voor unieke actieve breaks in de buitenlucht groeit. De vraag is enorm. De verwachting is dat het platform binnen 2 jaar 1 miljoen vrouwen bereikt. Dutch Outdoors: 2 jaar geleden gestart met actieve women-only reizen, raakte juiste snaar door in te spelen op de huidige tijdsgeest. Persoonlijk, buiten en hip. Avontuurlijke trips met een groep dames to empower, connect & inspire. Het concept van women-only reizen bestaat in Australië, Canada, US en UK al jaren. Dutch Outdoors bracht dit bewezen concept naar Nederland.
En met succes, de breaks blijken binnen no-time volgeboekt. Een paar dagen actie in de natuur, verblijf in boutique hotels met goed eten en drinken; de sportieve reizen binnen Europa waarbij alles tot in de puntjes geregeld is, komen tegemoet aan de behoefte van vrouwen om naast een druk leven, tijd aan zichzelf te besteden en een zichzelf uitdagend sportief doel te stellen.

Het bedrijf heeft in deze roerige reisbranche laten zien bestaansrecht te hebben. Met haar kernwaarden buiten, beleven, fun, met aandacht, lokaal, trendy, herinneringen creëren sluit het naadloos aan bij de behoeften anno nu.

Dutch Outdoors is opgericht door Janine Vermeulen, voormalig juriste en topsporter (roeier). Met 8 jaar ervaring bij NOC*NSF zag zij kansen vernieuwing in de sportbranche te brengen. Anders dan de sportbonden juist doelgroepwise te werken in plaats van per tak van sport. “Tegenwoordig verbinden we ons minder aan 1 of 2 sporten, maar doen we meerderde verschillende sporten, passend bij de huidige levensfase en de tijdsinvestering die we op dat moment kunnen en willen doen”. Met Dutch Outdoors sluiten we naadloos aan bij de behoeften van 25-50 jarigen die in een drukke fase van hun leven zitten maar juist wel heel graag willen sporten en waar de behoefte ook groot is om juist te investeren in mooie belevenissen. Als je dat dan kunt combineren met vrienden en sport is dat helemaal fantastisch.”

Bart Veldman: ”De frisse energie en het vernieuwende karakter van Dutch Outdoors sluit naadloos aan bij mij als persoon en bij de initiatieven die ik als investeerder wil ondersteunen. De behoefte aan buitenlucht, beweging en kwaliteit van leven komen hier op een heel bijzondere en krachtige manier bij elkaar.”

Met de uitbreiding van het team kunnen we nu gas geven om ons platform te laten groeien. Zowel in omvang als in doelgroep. Dit jaar breidt het bedrijf haar propositie uit richting het bedrijfsleven met het concept Out in the Box. Een buitenbelevenis in een digibox die op korte termijn op de markt wordt gebracht, voor zowel vrouwen als mannen.