Geplaatst door DVJ Insights

DVJ Insights lanceert een nieuw research platform gericht op snelheid, lage kosten, maar bovenal kwaliteit

UTRECHT – Twee weken na het winnen van de MOAwards, de prijs voor het beste research bureau van Nederland, lanceert DVJ Insights een geheel nieuw testplatform. Onder de naam easy2survey wordt het nu mogelijk iedere reclame-uiting, verpakking of idee te testen. Daarmee ontstaat volledige controle over de kwaliteit van alle vormen van communicatie. Easy2survey is door de lage prijs en de hoge snelheid ideaal voor het testen van alles. De link met de researchvisie van DVJ Insights zorgt ervoor dat de kwaliteit ook excellent is.

Lucas Hulsebos, CEO van DVJ Insights geeft aan: “We zien nog steeds dat heel veel marketingbeslissingen op onderbuikgevoel genomen worden zonder dat er goed onderzoek wordt gedaan. Daardoor zien we campagnes die niet werken, verpakkingen die niet opvallen of producten en diensten die niet aanslaan. Onderzoek kan hierbij helpen, maar moet dan wel eenvoudig toegankelijk worden voor alle beslissingen zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. De opdracht die we onszelf hebben gesteld was dan ook om communicatie voor iedereen meetbaar te maken.”

Om het platform door te ontwikkelen en op de markt te introduceren is Arjen van Duijvenbode bij DVJ Insights aangesteld. Hij geeft aan: “We introduceren easy2survey vanuit DVJ Insights, waarmee de kwaliteit van het onderzoek gewaarborgd is. Dat betekent dat vernieuwende methoden en technieken aan de basis liggen van iedere vragenlijst. Belangrijk is wel dat het antwoord op de vraag van de klant centraal staat en niet de methodiek. We leveren geen vragenlijst met percentages, maar een scorecard die de belangrijkste KPI’s voor het beantwoorden van de vraag weergeeft. Deze scorecard maakt uitleg en consultancy overbodig zonder dat er echte onderzoekkennis voor nodig is.”

DVJ Insights noemt easy2survey een online research engine en is daarmee de eerste die een dergelijke dienst van dit kaliber op de markt brengt. Elk van de onderzoeken is volledig geautomatiseerd en werkt op basis van wetenschappelijk gevalideerde vragenlijsten en rapportages. De opzet is gebaseerd op gemak. Je kan zelf het onderzoek eenvoudig gang zetten door een geautomatiseerde briefing in te vullen van maximaal 7 vragen. Maar uiteraard is er ook een uitgebreid team continu beschikbaar om het samen te doen. Arjen van Duijvenbode geeft aan dat de inspiratie voor het platform ligt bij Domino’s Pizza: “Ook Domino’s Pizza heeft zijn diensten volledig geautomatiseerd en transparant gemaakt. Toch blijft het bestellen van een pizza eenvoudig en makkelijk. Dat moest bij easy2survey ook!”

Een belangrijk aspect van easy2survey zijn de lage kosten. De standaardisatie van de onderzoekstechnieken en rapportages zorgt voor een laag kostenniveau. Hiermee wordt onderzoek voor elke beslissing en voor iedereen toegankelijk. DVJ Insights adviseert dan ook om ieder idee, product, reclame-uiting of verpakking te testen. Daarmee krijgen adverteerders pas echt de mogelijkheid om meer ROI te realiseren.