Dynamics CRM en HSO helpen DTG in bedrijfstransformatie naar online marketing bedrijf

DTG heeft een unieke transitie doorgemaakt in de afgelopen jaren. Het bedrijf, dat groot geworden is met het jaarlijks uitgeven, printen en versturen van De Gouden Gids en De Telefoongids, is tegenwoordig een one-stop-shop voor praktische online marketing services. Het oude klantsysteem, gericht op het uitgeven van printproducten, sloot niet langer aan bij de nieuwe diensten. Er werd gezocht naar een flexibele oplossing waarmee het contact met meer dan 120.000 klanten van begin tot eind gevolgd kan worden en waarmee de samenwerking met technology partners verbeterd wordt.
Karin den Ouden, Business Release Manager bij DTG: “Met ons oude klantsysteem was het onmogelijk om aan te sluiten bij onze bedrijfstransformatie en het nieuwe servicesportfolio. Met Dynamics CRM zijn we in staat om op een klantgerichte wijze producten aan te bieden, klanten door alle afdelingen uitstekend te laten bedienen en een integraal klantbeeld te creëren. Een verandering die vele malen verder gaat dan alleen het implementeren van een tool.”
De goede samenwerking en aansluiting tussen HSO en DTG heeft de implementatie tot een succes gemaakt. “DTG is een bedrijf dat snel verandert. We hebben een breed portfolio aan producten. Om optimaal aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen, zochten wij een partner die beschikt over specialistische kennis en die in staat is echt met ons mee te denken. De pragmatische en professionele aanpak maakt HSO een goede adviseur in een dergelijk traject”, aldus Den Ouden.
“CRM is nu een bedrijfskritisch, integraal onderdeel van het primaire proces bij DTG. In ons partnership hebben we steeds de balans weten te vinden tussen de wensen van DTG en haar klanten en de architectuur van het systeem. We zijn dan ook heel trots op het project, de flexibele samenwerking en het resultaat”, aldus Henk-Jan van de Beek, Managing Director CRM Solutions bij HSO.
——-
Over HSO
HSO is sinds 1989 een Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een succesvol ICT-bedrijf met meer dan 500 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer, optimalisatie en onderhoud van Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, SharePoint, Office 365 en BI-oplossingen. Dat doet HSO voor zowel Nederlandse organisaties als voor wereldwijd opererende multinationals in de branches retail, groothandel, industrie en technische en zakelijke dienstverleners. HSO behoort tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en is in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’. Meer informatie over HSO is te vinden op http://www.hso.com/nl of volg HSO op Twitter via @HSO_NL
Over DTG
DTG is een bedrijf dat online marketing services biedt voor ondernemers in Nederland. Met haar kennis van de MKB-markt helpt zij ondernemers beter vindbaar te zijn, zich online te presenteren en in contact te komen met nieuwe klanten. DTG realiseert websites, beheert advertentiecampagnes op Google en Facebook en verzorgt bedrijfspresentaties op haar eigen media en op die van haar partnernetwerk (onder andere TomTom, Foursquare, Apple, Openingstijden).
DTG is al meer dan 125 jaar partner voor het MKB en heeft 120.000 actieve klanten. De media van DTG, de site detelefoongids.nl, de mobiele Zoek & Vind app en de papieren Telefoongids & Gouden Gids, worden maandelijks 8,8 miljoen keer geraadpleegd voor het zoeken van bedrijfsgegevens van ondernemers. DTG bv is gevestigd in Amsterdam, Eindhoven en Zwolle. Meer informatie over DTG is te vinden op https://www.dtg.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.