Industry Wire

Geplaatst door Bluebird Day

E-commerce krachten binnen Handpicked agencies gebundeld in nieuw label: Bluebird Day

Techtwo en E-sites Retail, twee teams binnen de Handpicked agencies groep, slaan de handen ineen en bundelen hun e-commerce krachten in een nieuw zelfstandig label: Bluebird Day.

Van overlap naar bundeling in krachten
Wim La Haye, commercieel directeur van Bluebird Day (voorheen directeur Techtwo), legt uit dat dit een logische stap werd: “We merkten dat er tussen het retail team van E-sites, dat zich ook richtte op de retailbranche en e-commerce, en Techtwo steeds meer overlap ontstond. Op alle fronten. Niet alleen in kennis, potentiële klanten en de diensten en producten die we leverden. Maar ook in de ambities die we allebei als organisatie hadden. Veel logischer en vooral veel slimmer werd het om alles samen te voegen, en nu met gebundelde krachten nog steviger in de e-commerce markt te gaan bewegen.”

Van twee organisaties één maken
Organisatorisch gaat zo’n stap natuurlijk niet over één nacht ijs, vertelt Ricardo van Weerd, operationeel directeur bij Bluebird Day (voorheen projectmanager bij E-sites): “Het voordeel was wel dat beide teams zich al in hetzelfde pand bevonden en elkaar al heel goed kenden. Een aantal maanden aan voorbereiding om van twee organisaties één te maken is al achter de rug. Nu is het moment om ook naar buiten te treden met Bluebird Day. Een nieuwe naam in de e-commerce wereld, maar dus zeker geen nieuwkomer. Met meer dan 19 jaar aan ervaring, onze gebundelde specialistische kennis, de uitbreiding van het ervaren team naar meer dan 30 e-commerce specialisten en een mooi portfolio, zijn wij er helemaal klaar voor!”

Een e-commerce topspeler
Het nieuwe label blaakt van zelfvertrouwen. Wim: “Met de kennis en expertise die wij nu in huis hebben, leveren we de kwaliteit van een topspeler in Nederland. Ons eerstvolgende doel is nog meer innoveren zodat onze klanten zichzelf blijven onderscheiden. Erkenning is natuurlijk leuk! Dus binnen 2 jaar prijkt Bluebird Day in de top 5 van e-commerce spelers in Nederland! Dat weet ik zeker.”

De energie die deze frisse start geeft, is doorgeklonken in de naam Bluebird Day. “Wel eens in de Bergen geweest voor wintersport”, vraagt Wim. Verklarend vervolgt hij: “Bluebird Days zijn momenten waarop alles samenkomt. Zoals in de bergen, wanneer je bij het opstaan een stralende blauwe lucht aantreft, na een nacht lang sneeuwen. Van die optimale condities, om perfect te presteren en verder te komen dan je durfde te dromen. Wij houden hiervan! Samen met klanten creëren we de perfecte condities om te innoveren in e-commerce”.

Handpicked agencies
In januari van dit jaar kwam de aankondiging dat de voormalige E-sites Group verder ging onder de naam Handpicked Agencies. 5 bestaande en 2 nieuwe labels vormden vanaf dat moment een collectief aan digitale bureaus gericht op digitale strategie & design, ontwikkeling, e-commerce, content productie, virtual reality en online marketing. E-sites laat nu met de komst van Bluebird Day haar focus op e-commerce los. Dit bureau groeit door als tech bureau, gericht op de ontwikkeling van websites, platforms, mobile apps, applicaties en API’s, met een bewezen expertise in technisch complexe maatwerk oplossingen.

——–

 

Meer informatie beschikbaar via:
– http://www.bluebirdday.nl/#play
– https://www.youtube.com/channel/UCHDkeNgJShS18t9ZtSHdJOQ
– https://www.bluebirdday.nl/blog/techtwo-en-e-sites-retail-bundelen-de-krachten

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht