Industry Wire

Geplaatst door Edelman

Edelman Amsterdam breidt team fors uit

Amsterdam, 27 maart 2017 – Edelman Amsterdam kondigt vandaag een aantal belangrijke, nieuwe aanstellingen aan. De komst van deze nieuwe collega’s draagt aanzienlijk bij aan de kracht van het bureau om huidige en toekomstige klanten te helpen geïntegreerde communicatie- en marketingstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren en is een belangrijke stap in de transformatie van Edelman Amsterdam.

“De beste programma’s en campagnes van vandaag zijn volledig geïntegreerd. Ze worden gebouwd vanuit zakelijke doelstellingen, zijn digitaal in hun DNA en hebben een creatief hart”, zegt Arent Jan (AJ) Hesselink, die een jaar geleden begon als General Manager van Edelman Amsterdam. “Edelman Amsterdam is een ambitieuze weg ingeslagen en we hebben onze strategie, ons aanbod en onze manier van werken drastisch aangepast om onze klanten volledig geïntegreerde communicatie en marketing diensten te kunnen bieden. Met veel plezier kondigen we vandaag de eerste lichting nieuwe collega’s aan die ons gaan helpen onze ambities te verwezenlijken.”

“Deze uitbreiding is een belangrijke stap in de bredere transformatie van Edelman Amsterdam, waar we een jaar geleden mee begonnen,” zegt Wieteke Beerepoot, Chief Operating Officer van Edelman Amsterdam. “Het marketing en communicatie landschap verandert razendsnel, en het is voor het succes van onze klanten cruciaal om een bureaustructuur te hanteren die volledige integratie in de hand werkt, en hiervoor het juiste talent door de juiste disciplines heen in huis te hebben. Met deze benoemingen zetten we een belangrijke stap in die richting.”

Edelman Amsterdam stelt de volgende nieuwe collega’s aan u voor:

Martijn C. Nieuwenhuis is begonnen bij Edelman als Head of Integrated Strategy & Planning. In deze rol leidt hij het nieuwe Marketing Solutions team, dat zich richt op geïntegreerde communicatie en marketingprogramma’s met commerciële doelstellingen. Martijn heeft ruim 20 jaar marketingervaring bij o.a. Leo Burnett, Dynamic Zone, Addfunds en Wortel Crux.

Michelle Fresco komt bij de FinTech startup Spotcap vandaan waar zij werkzaam was als Senior PR & Communication Manager en heeft daarvoor 6 jaar ervaring opgedaan als consultant bij Burson Marsteller Nederland en Londen. Michelle heeft veel expertise in de technologische sector en is aangesteld als Senior Accountmanager. In haar rol levert ze geïntegreerde communicatie en marketingstrategieën aan onze klanten.

Thimo van Brink versterkt ons digital team als Content Producer. Thimo heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een media allrounder en vele video’s en digital content geproduceerd voor o.a. RTL, SBS, Talpa, NPO-3FM en BNN-VARA.

Benjamin Plant is onze nieuwe Senior Digital Specialist die zich volledig gaat focussen op het digitale aspect van communicatie en marketing, van social media tot app ontwikkeling en SEO. Benjamin heeft eerder gewerkt voor een Amsterdamse startup en daarvoor voor TrendWatching in Londen, waar hij een aantal jaar als marketingspecialist werkzaam was.

Carola van Ingen vervult ook de functie van Senior Digital Specialist. Carola heeft gewerkt voor AutoTrack en Thomas Cook waar zij ervaring op deed als content specialist. Ze zal binnen Edelman werken op alle digitale aspecten van geïntegreerde communicatie.

Een vierde aanstelling voor het digitale team is Julia Broekhuizen. Onze nieuwe Dialogue Manager heeft een academische achtergrond in Organizational Science and Media Studies. Voor Edelman werkte ze voor de press office van Philips en bij communicatiebureau BIG BANG met een focus op branding door middel van muziek.

Roy Boere, Assistant Account Executive, heeft een groot netwerk opgebouwd en veel kennis opgedaan op het gebied van influencer marketing. Voorheen heeft hij gewerkt in lifestyle en fashion PR en zal naast zijn marketing en communicatie werk bij Edelman, zijn influencer inspanningen voortzetten.

Edelman Amsterdam is georganiseerd rondom een aantal kern expertises: Integrated Communications, Corporate Communications, Integrated Marketing Solutions, Brand Strategy & Activation en Digital & Creative. Het bureau geniet momenteel aanzienlijke groei als gevolg van een aantal belangrijke client wins in de afgelopen maanden, waaronder de global AOR voor Ahold Delhaize.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht