Geplaatst door Blue Ridge Global

Eerste bijeenkomst van Europese Blue Ridge Customer Advisory Board groot succes

Amsterdam/Oslo, 1 december 2021 – Blue Ridge Global, leverancier van een platform voor supply chain planning en prijsoptimalisatie, faciliteerde afgelopen maand de eerste Europese Blue Ridge Customer Advisory Board (CAB) in Oslo.

De Europese CAB zal net als de Amerikaanse Customer Advisory Board regelmatig bijeen komen om te netwerken, kennis te delen en om op basis van trends en ontwikkelingen suggesties te doen voor het Blue Ridge platform.

Klanten van Blue Ridge kunnen via een supply chain planning dashboard real-time strategische en tactische beslissingen nemen op basis van inzicht in vraagprognoses, leveringsplanning, voorraadtoewijzing, aanvulling en prijsstelling. Zo kunnen ze maximaal klantgericht en winstgevend zijn.

Cliff Isaacson, EVP Product Strategy bij Blue Ridge Global: “We hebben in Europa een groeiend aantal klanten, die we graag meenemen in onze strategie. De Europese Customer Advisory Board is in dit kader erg belangrijk. Tijdens de meeting in Oslo werd duidelijk dat onze Europese klanten veel gemeenschappelijke uitdagingen hebben, ook al zijn er operationele bedrijfs- en branchegerelateerde verschillen en nuances. De discussie bevestigde onze investeringen in AI en Machine Learning, digitale transformatie in het algemeen, en diepere en snellere klant- en leverancier integraties voor een snellere supply chain respons en maximale samenwerking en veerkracht.”

Maarten Baltussen, Regional VP Europa bij Blue Ridge Global: “Het was inspirerend om deze live bijeenkomst te organiseren; onderling is veel kennis en ervaring gedeeld en alle aanwezige supply chain executives vonden deze eerste Europese CAB meeting zeer waardevol.”

Jan van der Burg, CEO, Servicegrossistene: “Ik denk dat alle CAB-leden het erover eens zijn dat Blue Ridge essentieel is geworden voor onze bedrijven. In mijn organisatie, een Foodservice-keten met 17 groothandels die de nationale Horeca markt bedienen, heeft het Blue Ridge Platform veel tijd bespaard en hielp het ons om onze klanten goed te kunnen blijven bedienen tijdens de Covid-pandemie, zelfs met een snel wisselende vraag. Doordat we klantsegmenten hebben gedefinieerd, kunnen we per segment eenvoudig aanpassingen doen. Terwijl op een gegeven moment de meeste restaurants gesloten waren, bleef bijvoorbeeld het fastfood- en ziekenhuissegment food en beverage bestellingen doen. Dankzij onze Blue Ridge-oplossing bleven we ook sinds de Covid-uitbraak in maart/april 2020 in staat om onze actieve klanten heel goed te bedienen.”

Over Blue Ridge Global

Het cloud-gebaseerde planning- & pricing platform van Blue Ridge Global biedt distributeurs, groothandelaren, retailers en fabrikanten een supply chain dashboard dat 24/7 een vraaggestuurde logistieke keten organiseert en daarbij proactief voorraad en servicelevel optimaliseert, met suggesties voor prijsoptimalisatie. Zo houden Blue Ridge klanten de dynamiek van hun supply chain onder controle en blijven ze maximaal klantgericht en winstgevend.