Eerste buigbare televisie van LG

Amstelveen, 7 januari 2014 – LG Electronics (LG) onthult vandaag ´s werelds eerste buigbare Ultra HD OLED-tv, de Flexible OLED, op de 2014 International Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Kijkers kunnen de buigingshoek van deze baanbrekende 77-inch tv met Ultra HD 4k-resolutie zelf bepalen om zo de ultieme kijkervaring te creëren.

“LG’s Flexible OLED TV is nauwelijks te beschrijven, je moet het product zien om het te geloven,” zegt H. H. (Hyun-hwoi) Ha President en CEO van LG’s Home Entertainment Company.

Wat LG’s Flexible OLED TV onderscheidt van iedere andere tv is de mogelijkheid om met de afstandsbediening de buigingshoek aan te passen naar de wensen van de kijker. De grote van de buigingshoek is bepaald door de belangrijkste factoren die invloed hebben op de kijkervaring, zoals schermgrote en kijkafstand. Doordat kijkers de buigingshoek kunnen aanpassen, ervaren zij altijd de beste en op maat gemaakte kijkbeleving.

De Flexible OLED TV onderging tienduizenden test-uren om de betrouwbaarheid en duurzaamheid van het scherm te verzekeren. Na als eerste de platte OLED-tv en de gebogen OLED-tv te hebben geïntroduceerd, scoort LG een hattrick op het OLED-tv speelveld door als eerste de Flexible OLED TV te tonen.

Informatie voor redactie

Beeldmateriaal

FLEXIBLE OLED TV

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische vernieuwer van consumentenelektronica, mobiele-communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 117 locaties wereldwijd, boekte LG een wereldwijde omzet van USD 45 miljard (KRW 51 triljoen) in 2012. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance en Air Conditioning & Energy Solutions – en is één van ‘s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Voor meer nieuws en informatie over LG Electronics: www.lge.nl en www.lge.be.

Over LG Electronics Home Entertainment Company
LG Electronics Home Entertainment Company is een wereldwijde topspeler op het gebied van televisies, monitoren, commerciële schermen, audio- en video systemen, computers en beveiligingssystemen. Het bedrijf verlegt voortdurend technologische grenzen door apparaten te maken met diverse functionaliteiten en stijlvolle designs die aan de wereldwijde behoefte van consumenten voldoen. LG’s consumentenproducten omvatten onder andere CINEMA 3D Smart TV’s, OLED televisies, UD TV’s, IPS monitoren, thuisbioscoopsystemen en Blu-Ray Disc™ spelers. LG’s commerciële, of B2B, producten bestaan uit digitale informatieborden, systemen voor videoconferenties en IP-beveiligingscamera’s.