Industry Wire

Geplaatst door Bynco.com

EERSTE WEBWINKEL VOOR AUTO’S GENOMINEERD VOOR TWEE INNOVATION AWARDS

Den Haag – Online autoretailer Bynco (Buy Your Next Car Online) heeft het podium bereikt voor twee innovatieprijzen. De start-up is één van de negen winnaars van de social voting bij de prestigieuze Accenture Innovation Award. Bynco is bovendien gekozen als een van de tien Retail Rookies van 2017-2018 bij het Retail & Brands Festival in Utrecht.

‘Een half jaar geleden zijn we live gegaan en nu behoren we al tot de meest aansprekende innovators, geweldig toch?’, aldus Jeroen Veldman, General Manager van Bynco. De nominatie bij de Accenture Innovation Award is te danken aan de grote respons op de social voting voor deze award. Online konden mensen een stem uitbrengen op een van de bijna 780 innovators in twaalf categorieën. Bynco was geselecteerd voor de categorie Seamless Travel & Transport, waarin in totaal 80 kandidaten zaten.

Social voting
Veldman: ‘Bij social voting zaten we in onze categorie bij de kandidaten met de meeste stemmen. Een teken dat onze bekendheid groeiende is. Als winnaar staan we in oktober tijdens de Accenture Innovation Summit op het podium tussen de beste innovators van dit moment. Dat is een geweldige opsteker, ook omdat de selectie voor de Accenture Innovation Award weer extra publiciteit genereert, zodat onze bekendheid verder kan groeien.’

Retail Rookie
Jaarlijks selecteert RetailTrends tien bedrijven die kansen ruiken, lef tonen en retail weer kleur geven. Een jury, met daarin onder andere HEMA CEO Tjeerd Jegen, heeft Bynco gekozen tot een van de tien Retail Rookies van 2017-2018. ‘Op het Retail & Brands Festival in Utrecht hebben wij Bynco weer aan en breder publiek mogen presenteren. Ook hier geldt: we behoren bij de beste, vernieuwende retailers van dit jaar. Dat is al bijzonder als je bedenkt dat we een relatieve nieuwkomer zijn in de markt. Maar die markt is jarenlang heel traditioneel benaderd, nog steeds eigenlijk. Wij zijn een disrupter die het hele aankoopproces van een auto radicaal anders aanpakt. Kopers kunnen de deal volledig online regelen: van selectie, aankoop, betalen tot aan de aflevering. Geen showroombezoek, geen onderhandelen, eerlijke prijzen, maximale betrouwbaarheid gegarandeerd, de auto wordt bij de deur afgeleverd en deze kan je vervolgens tot 14 dagen uitproberen. En heel belangrijk: de klant heeft de regie!’

De site www.bynco.com weet steeds meer bezoekers aan te trekken. De autokoper waardeert het online gemak en ervaart dat Bynco een betrouwbare professionele retailer is dankzij het Thuiswinkel Waarborg en de hoge waardering van bestaande klanten. Verreweg de meeste kopers (meer dan 50 %) melden zich buiten openingstijden van dealers en autobedrijven. Onlangs is zelfs een auto om acht minuten voor een uur in de nacht verkocht. Bynco bewijst dat deze vorm van online retail een schot in de roos is en dat steeds meer mensen er geen enkele moeite mee hebben om een auto volledig online te kopen.

De eerste webwinkel voor auto’s
Bynco (Buy Your Next Car Online) is een initiatief van AutoBinck Group en richt zich op de online verkoop van jonge gebruikte auto’s. Het initiatief is uniek in Nederland. Bynco wil een einde maken aan het ondoorzichtige koopproces van tweedehands auto’s. Dat betekent dat online kopers compleet inzicht krijgen in de staat van de auto aan de hand van 360°-foto’s en uitgebreide documentatie. Alle auto’s die op Bynco.com te koop staan, zijn technisch gekeurd door onafhankelijke specialisten van DEKRA. Het onderzoeksrapport is standaard te downloaden bij iedere aangeboden auto. Kopers rekenen af met iDEAL en krijgen de auto nog dezelfde week thuisbezorgd. Omdat het bij een auto om grote bedragen gaat, werkt Bynco met een onafhankelijke derdengeldenrekening. Het aankoopbedrag staat hier veilig geparkeerd en de koop kan ieder moment geannuleerd worden door de koper. En in plaats van een proefrit bij de dealer, krijgt de koper de auto veertien dagen op proef. Bevalt de auto niet, dan kan de koper de auto retourneren en krijgt hij het volledige aankoopbedrag terug.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht