Geplaatst door Endemol

Endemol Shine Nederland en Simpel Media bundelen krachten

Endemol Shine Nederland (ESN) heeft zich versterkt met Simpel Media: de producent van programma’s als Het mooiste meisje van de klas, Ontvoerd en Vive La Frans. Simpel Media treedt per 1 juli aanstaande toe tot de overkoepelende organisatie van de marktleider, met behoud van de zelfstandige activiteiten.

De overeenkomst tussen de mediabedrijven is bedoeld om synergie tot stand te brengen op het gebied van programma ontwikkeling, productie en bedrijfsvoering. Als onderdeel van de samenwerking worden de activiteiten van het ESN-label SNP Media voortgezet onder de naam Simpel Media. De huidige titels van SNP, waaronder Ik Vertrek, Oplichters in het Buitenland, Grenzeloos Verliefd en Messiah Masterclass, zijn daarbij inbegrepen.

Laurens Drillich, CEO Endemol Shine Nederland, licht het initiatief toe: “Ik ben al een aantal jaren een groot fan van de jongens van  Simpel. Zij runnen een veelzijdige en ambitieuze onderneming, met een sterk portfolio. Hun profiel sluit goed op ons aan en biedt veel aanknopingspunten om elkaar te versterken. Ik ben dus erg blij en trots dat we gaan samenwerken.”

Over de integratie van SNP Media in Simpel Media zegt Drillich: “Omdat de focus en het type producties van beide bedrijven veel gelijkenis vertoont, ligt het voor de hand om die gemeenschappelijke expertise en al dat talent in één label te verenigen. Dat vergroot de mogelijkheden en het verhoogt de kwaliteit.”

Laurens Woldberg en Gabri Buytelaar van Simpel Media zien de overeenkomst met ESN als een belangrijke stap: “Endemol Shine Nederland is een partner waarmee we onze organisatie en activiteiten verder kunnen uitbouwen. Dankzij deze samenwerking hebben we niet alleen ondersteuning van de grootste producent in Nederland, maar tevens toegang tot een wereldwijd netwerk. Omgekeerd brengt Simpel ook veel specifieke kennis en ervaring in. Zo kunnen we in meerdere opzichten van elkaar profiteren.”

De komende periode verhuist Simpel Media (gefaseerd) naar het complex van ESN, de MediArena in Amsterdam Zuidoost. De operationele en creatieve aansturing van Simpel Media komt in handen van Laurens Woldberg, Gabri Buytelaar (beide Simpel Media) en Roy Straatman (voorheen SNP Media). Daarnaast zal Laurens Woldberg Simpel Media vertegenwoordigen in het management team van ESN. Medeoprichters van Simpel Media Mark Wentges en Jurriaan Hillen verlaten het bedrijf. Wentges gaat zich focussen op zijn deelnemingen in andere branches. Hillen richt zich met Moneytainment Ventures op de aanstaande liberalisering van de kansspelmarkt.