Geplaatst door SCHAAL+

Ment Kuiper versterkt SCHAAL+ bij ontwikkeling Digital Talent Programma’s

Per november 2018 start marketing- en communicatiedeskundige Ment Kuiper bij SCHAAL+. Ment levert ondersteuning bij de verdere inhoudelijke ontwikkeling en afstemming van de SCHAAL+ Talent Programma’s en fungeert daarnaast als marketingcoach. In deze rol werkt Ment nauw samen met Vincent Roders, programmadirecteur van het Digital Marketing Talent Programma. Een van de speerpunten is de ontwikkeling van het derde SCHAAL+ Talent Programma ‘Digital Communication’ dat volgend jaar wordt gelanceerd. De focus van dit programma ligt op de selectie en ontwikkeling van hands-on digital communicatieprofessionals voor organisaties in het publieke domein.

Sinds de start in 2016 heeft SCHAAL+ twee programma’s in de markt gezet: het Digital Marketing Talent Programma en het Digital Design Talent Programma. Gebleken is dat ook binnen het publieke domein grote behoefte is aan jonge goed opgeleide digital professionals, met name op het gebied van digitale communicatie. Ment Kuiper verzorgt al vanaf de start van SCHAAL+ masterclasses in het programma over de ontwikkelingen in digital marketing en kent de organisatie hierdoor al goed.
Rik de Boer, oprichter SCHAAL+, over de komst van Ment Kuiper: “We zijn heel blij met de ervaring, kennis en passie die Ment meebrengt naar SCHAAL+. Het is een extra impuls voor de kwaliteit en gevarieerdheid van onze Digital Talent Programma’s en draagt bij aan nog betere begeleiding en coaching van onze digitale talenten.”

Over Ment Kuiper
Ment Kuiper heeft brede ervaring als bedrijfskundige, marketeer en ondernemer. Hij is medebedenker en ontwikkelaar van NextAcademy en TrendsFactory en bij Beeckestijn Business School betrokken als kerndocent van de opleiding Digital & Online Marketing. Vanuit die rollen heeft hij veel ervaring met het begeleiden en coachen van mensen in het marketing- en communicatievak. Ment is tevens auteur van onder andere het jaarlijkse TrendDoc en is op verschillende congressen actief als spreker en/of dagvoorzitter. Zijn grootste passie is om vakgenoten op een hoger niveau te laten denken en werken.

Over SCHAAL+
SCHAAL+ selecteert en ontwikkelt hands-on professionals in digital marketing, digital design en vanaf volgend jaar ook digital communication. Deze recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers worden ingezet bij organisaties die zich richten op digitalisering. SCHAAL+ helpt bij het onboardingsproces en verzorgt vakinhoudelijke masterclasses. Daarnaast worden de professionals intensief begeleid en wordt veel aandacht besteed aan de juiste vaardigheden, competenties en persoonlijk leiderschap op de digitalisering bij organisaties te begeleiden.