Geplaatst door Entranz

Entranz stelt eerste volledige softwareoplossing voor particuliere COVID snelteststraten beschikbaar

Zoetermeer, 2 december 2020 – Ticketsoftwarebedrijf Entranz lanceert de Analyse Portal, de eerste complete softwareoplossing voor particuliere COVID snelteststraten. Deze SAAS-oplossing helpt private teststraten met ticketverkoop, toegangscontrole en het veilig verwerken van testresultaten. Met de Analyse Portal voldoet de softwareleverancier aan de strenge eisen vanuit de overheid, GDPR en ISO.

Door het volledige dienstenpakket kosteloos aan te bieden aan organisaties, verwacht Entranz dat particuliere snelteststraten net zo toegankelijk zullen worden als de testlocaties van de GGD. “Gelukkig ziet de overheid in de private sector een welkome aanvulling op het huidige testbeleid”, zegt Tom Mulder, mede-eigenaar van Entranz. “Met de Analyse Portal hopen wij zoveel mogelijk administratieve handelingen bij de particuliere analisten weg te halen, zodat zij zich kunnen focussen op veilige en kwalitatieve tests. Doordat onze oplossing volledig voldoet aan de uitgangspunten vanuit de overheid én AVG- en ISO-proof is, kunnen Nederlandse burgers er zeker van zijn dat hun testresultaten in goede handen zijn. Bovendien hoeven uitbaters zich hierdoor geen zorgen te maken over ongewenste consequenties, zoals dataleks of boetes.”

Procedure

Behalve kwaliteit en veiligheid zet Entranz met de Analyse Portal in op gebruiksgemak. Mulder: “De oplossing is als het ware een one-stop-shop voor teststraten. Het opzetten van het platform is in enkele minuten gebeurd. Vanaf dat moment kunnen organisaties tijdsloten en capaciteit toewijzen aan één of meerdere testlocaties. Iedere bezoeker ontvangt per mail een aankoopbewijs van een specifiek tijdslot, dat een medewerker contactloos bij de ingang kan scannen. Op die manier proberen wij ook hun veiligheid te waarborgen.” Na het testen verwerkt de medische opgeleide analist de resultaten in een informatiesysteem, die pas na een dubbelcheck bevestigd kunnen worden. Direct na bevestiging ontvangt de testpersoon een beveiligde e-mail met de uitslag en vervolgadviezen. “Met deze procedure hopen wij bij te dragen aan een vertrouwd proces, voor zowel analisten als de Nederlandse burger”, aldus Mulder.

Voor meer informatie, bekijk teststraat.entranz.nl.

Over Entranz

Entranz is een ticketprovider voor evenementen met een hoofdkantoor in Zoetermeer. Om een positieve bijdrage te leveren in de coronacrisis, heeft Entranz haar diensten beschikbaar gesteld voor particuliere snelteststraten. Voor meer informatie, bekijk de website: https://www.entranz.nl/ of https://teststraat.entranz.nl/.