Geplaatst door EPiServer

EPiServer opnieuw toonaangevend met combinatie e-commerce en Content Management

EPiServer 7.5 Commerce speelt in op de koppeling van e-commerce en digital marketing trends
om ‘selling without selling’ mogelijk te maken

Haarlem, 3 december 2013 – EPiServer, wereldwijd toonaangevend softwareleverancier van oplossingen voor e-commerce en digital marketing, lanceert vandaag EPiServer 7.5 Commerce. Deze .NET e-commerce oplossing bouwt voort op het succes en de flexibiliteit van EPiServer 7 CMS, dat zorgde voor een kentering in de wijze waarop marketeers omgaan met multi-screen content management. De nieuwe versie is een unieke combinatie van e-commerce functionaliteiten en geavanceerd customer experience management. Klanten van EPiServer worden nu in staat gesteld om de combinatie van e-commerce en content marketing zo te benutten dat hun omzet en gemiddelde orderwaarde stijgt.

EPiServer 7.5 Commerce combineert content- en catalogusbeheer om zo de volledige set customer experience tools te bieden aan organisaties die zich richten op online saleskanalen. Door een gecombineerde oplossing te creëren, biedt EPiServer 7.5 Commerce een transparant beeld van de business in tegenstelling tot complexe naast elkaar draaiende integraties of integraties waarbij een e-commerce platform leidend is, wat traditioneel gezien veel problemen oplevert voor zowel business users als klanten.

“Bedrijven hebben goed geïntegreerde, digitale klantervaringen nodig, maar marketing- en e-commerce afdelingen opereren meestal afzonderlijk en met verschillende doelstellingen wat vaak leidt tot het aankopen en gebruiken van op zichzelf staande oplossingen voor brand content en transacties,” aldus een onderzoek van Forrester, Inc., door de analisten Stephen Powers en Peter Sheldon (Content And Commerce: The Odd Couple Or The Power Couple?, 19 november 2013). “Het eindresultaat? Een gefragmenteerde en slecht geïntegreerde digitale bedrijfsidentiteit die voor verwarring zorgt bij klanten, moeilijk te beheren is en er uiteindelijk toe leidt dat bedrijven omzetkansen laten liggen.”

De nieuwe release helpt marketeers om hun tekstopmaak, design en landingspagina’s eenvoudig te bewaken dankzij de solide integratie van content en commerce. EPiServer 7.5 Commerce maakt het mogelijk om razendsnel campagnes te lanceren, met flexibiliteit in de lay-out, hergebruik van content en producten uit de catalogus, waardoor merchandisers effectief en efficiënt kunnen werken. Marketeers en merchandisers vinden het nu vaak moeilijk en tijdrovend om product content te managen. Het nieuwe platform helpt hen hierbij. EPiServer 7.5 Commerce maakt het daarnaast mogelijk een meer gepersonaliseerde klantervaring over verschillende kanalen te bieden. Een topprioriteit voor businesses die begrijpen dat een uitmuntende klantbelevenis de klantloyaliteit versterkt.

“Het is duidelijk voor diegenen die nadenken over de toekomst dat content marketing bepalend is voor de ontwikkeling van digital marketing,” zegt Marten Kruisinga, Managing Director van EPiServer Benelux. “Het biedt uitstekende kansen om de ervaring met e-commerce te verbeteren en marketeers te helpen bij het bereiken van de ‘connected consumer’ door hen in staat te stellen naadloos en via meerdere kanalen met klanten te communiceren. EPiServer speelt in op deze trend, niet alleen ten behoeve van B2C retailklanten, maar ook ten behoeve van klanten in andere segmenten, zoals B2B e-commerce, die ook voordeel hebben bij deze interessante nieuwe marktontwikkeling.”

Het nieuwste platform is eenvoudig te integreren, wat IT-teams helpt bedrijfsprocessen effectief te stroomlijnen. Voor meer informatie over EPiServer 7.5 Commerce klik hier.

Over EPiServer
EPiServer verbindt e-commerce en digital marketing zodat bedrijven unieke klantervaringen kunnen creëren die bijdragen aan betere bedrijfsresultaten. Het platform van EPiServer combineert content, e-commerce en multichannel marketingkennis voor een online 360 graden benadering. Van content optimalisatie en leadgeneratie tot verbeterde conversie en terugkerende bezoekers.

EPiServer maakt het voor online- en IT-professionals mogelijk om een unieke klantervaring te bieden via meer dan 20.000 websites wereldwijd. Gebouwd op. NET en ondersteund door een partnernetwerk van meer dan 630 partners in meer dan 30 landen, voorziet het EPiServer-platform klanten van gepersonaliseerde content aangepast naar de schermgrootte van het device dat gebruikt wordt. Door deze benadering kunnen klanten hun investering in digital marketing maximaliseren en hun ROI verhogen. Het bedrijf is opgericht in 1994 en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederland, Zuid-Afrika, Australië, Spanje, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. EPiServer is onderdeel van het IK2007 Fonds. IK Investment Partners is een Europese private equity firma van Scandinavische origine en beheert €5,7 miljard in fondsdeelnemingen. Meer informatie: www.episerver.nl.