Geplaatst door EPOS

EPOS zet de eerste stappen op het gebied van videosamenwerking met EXPAND Vision 3T

Amsterdam, 22 april 2021 – Het premium audiomerk EPOS, dat deel uitmaakt van de Demant Group en voortbouwt op 115 jaar ervaring in innovatie en geluid, onthult de EXPAND Vision-serie. De eerste lancering in deze opwindende serie is de EXPAND Vision 3T – een video-samenwerkingsbar gecertificeerd voor Microsoft Teams Rooms op Android (MTRoA).

De huidige flexibele medewerker heeft oplossingen voor videoconferenties nodig die doeltreffende samenwerking en productiviteit stimuleren, ongeacht de locatie. EXPAND Vision 3T, gecertificeerd en geoptimaliseerd voor Microsoft Teams, is een eenvoudig en intuïtief apparaat dat speciaal ontworpen is om je beter te concentreren en voor kleine vergaderruimtes, met maximaal zeven aanwezigen. Het is een slank en geavanceerd toestel met een ingebouwde camera en de Microphone Array Beamforming-technologie dat vergaderingen vlot laat verlopen door alle deelnemers te laten genieten van de duidelijkst mogelijke communicatie.

Voor een vergadering alsof u er zelf bij bent
De trend richting flexibel werken, die het afgelopen jaar extra duidelijk geworden is, heeft ervoor gezorgd dat videovergaderingen de belangrijkste component van succesvolle samenwerking en teambuilding zijn geworden. De ontwikkeling van de EXPAND Vision 3T werd gevoed door de behoefte om een persoonlijke ervaring te simuleren. Met intelligent picture framing, verbeterde pan-, tilt- en zoom-functies (kortweg PTZ), stemtracking en EPOS AI™ ruisonderdrukkingstechnologie lijkt het alsof u zelf aanwezig bent.

Voldoet aan nieuwe normen voor hybride werken
Hybride werken zal in de toekomst ongetwijfeld alleen maar toenemen, maar de rol van persoonlijke vergaderingen mag niet uit het oog verloren worden. In een recent onderzoek van Work Trend Index [1] zei 67 procent van de werknemers dat ze na de pandemie meer persoonlijke samenwerking wilden. Kleine ”huddle rooms” in kantoortuinen die verder volledig open zijn, zullen dus van cruciaal belang zijn om tegemoet te komen aan nieuwe normen voor hybride werken. EXPAND Vision 3T vereenvoudigt de gebruikerservaring en zorgt ervoor dat er geen tijd wordt verspild aan onnodige installatie. Zelfs zonder computer kunnen gebruikers met één druk op de knop vergaderingen starten en content draadloos delen vanaf hun favoriete apparaat. Door een 4K-camera met een breekhoeklens en Sony®-sensor hoeft niet iedereen voor één scherm te kruipen, en superieure audio zorgt ervoor dat iedereen in de videoconferentie echt gehoord wordt.

Bespaart bedrijven tijd en geld
Flexibel werken heeft individuen meer vrijheid gegeven, maar het heeft ook meer druk gelegd op bedrijven en IT-teams om technologie te leveren die nieuwe stijlen en omgevingen voor samenwerking mogelijk maakt. De EXPAND Vision 3T is een slim en kosteneffectief product dat niet alleen bedoeld is voor particulieren; het bespaart bedrijven ook tijd die besteed wordt aan tijdrovende updates en het oplossen van eenvoudige problemen. Het biedt een intelligente oplossing met automatische software-updates en de mogelijkheid om producten op afstand te beheren.

De lancering van EXPAND Vision 3T biedt EPOS de mogelijkheid om een sterke basis te leggen op de markt voor videosamenwerking door het productportfolio te consolideren met hoogwaardige audio- en video-oplossingen. Jeppe Dalberg-Larsen, de President van EPOS, vertelt: “De lancering van EXPAND Vision 3T is een belangrijke mijlpaal voor EPOS en vormt onze overstap naar de markt voor videosamenwerking. Met deze lancering willen we professionals de tools bieden die ze nodig hebben om optimaal samen te werken en te presteren, en tegelijkertijd de grenzen blijven verleggen van wat technisch mogelijk is om premium audio te leveren. Het traject van de videosamenwerking begint hier en we kijken ernaar uit om dit nieuwe hoofdstuk van EPOS op de voet te volgen.”

Theis Moerk, Vice President Product Management bij EPOS, vertelt: “We zijn erg verheugd over de lancering van onze allereerste videosamenwerkingsbalk, die aanvoelt als een natuurlijke uitbreiding van ons productportfolio. Door de introductie van EXPAND Vision 3T kunnen we geïntegreerde audio- en video-oplossingen leveren voor de moderne vergaderruimte, samen met onze partner Microsoft, die voorop blijft lopen op het gebied van innovatieve oplossingen voor videoconferenties.”

Beschikbaarheid en prijs:
De EXPAND Vision 3T is vanaf nu beschikbaar met een adviesprijs van €1399 euro.

###

Neem voor interesse in het reviewen van de EXPAND Vision 3T of een gesprek met iemand van EPOS contact op met ondergetekende.

Over EPOS
EPOS is een bedrijf dat audio- en video-oplossingen ontwikkelt en apparaten verkoopt voor zakelijke professionals en de gaming community. Het in Denemarken opgerichte bedrijf heeft als basis toonaangevende en geavanceerde technologieën, en biedt hoogwaardige audio- en video-oplossingen met design, technologie en prestaties als belangrijkste graadmeters.

EPOS is opgericht om de bedrijfsonderdelen van de joint venture, bekend als Sennheiser Communications, te weten Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG en Demant A/S te laten ontwikkelen in een verschillende opzet. Naast de introductie van een nieuw portfolio met een eigen merk, blijft EPOS het huidige portfolio van Sennheiser Communications verkopen onder de gezamenlijke naam EPOS | SENNHEISER.

EPOS is onderdeel van de Demant Group – een wereldwijde toonaangevende bedrijvengroep op het gebied van audio- en gehoortechnologieën. In die hoedanigheid kan het bedrijf bogen op meer dan 115 jaar ervaring op het gebied van innovatie en geluid. Het hoofdkantoor van EPOS staat in Kopenhagen en het bedrijf is werkzaam op de internationale markt met kantoren en partners in meer dan 30 landen.
Meer informatie op www.eposaudio.com

[1] The Next Great Disruption Is Hybrid Work—Are We Ready?