Geplaatst door equensWorldline

equensWorldline gaat Instant Payments van de Volksbank verwerken

De Volksbank heeft voor de verwerking van Instant Payments (instantbetalingen) gekozen voor equensWorldline SE, een dochteronderneming van Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider op het gebied van elektronische betalingen en transactieservices. De Volksbank is de op drie na grootste bank in Nederland en zal een van de eerste Nederlandse banken zijn die klanten instantbetalingen aanbiedt. Deze transacties worden ondersteund door de Instant Payments Back-Office Processing-service van equensWorldline. Het contract is in eerste instantie voor een periode van vijf jaar.

De Volksbank is een Nederlandse holding met vier afzonderlijk gepositioneerde, klantgerichte bankmerken: ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Afgelopen december kondigde de bank aan dat zij equensWorldline hadden geselecteerd als hun Clearing & Settlement Mechanism-partner voor Instant Payments. Daarnaast heeft de Volksbank nu gekozen voor de Instant Payments Back-Office Processing service van equensWorldline.

De Volksbank zal een SaaS-model (software-as-a-service) gebruiken voor de Instant Payments service. Deze service maakt deel uit van het uitgebreide en modulaire Back-Office Processing productportfolio van equensWorldline, die ook andere betaalmethoden verwerkt zoals SEPA, betalingen van hoge bedragen en multivaluta-transacties. Dit modulaire portfolio voldoet aan de EPC- en PSD2-eisen en kan door elke bank, hoe groot of klein ook, worden gebruikt.

“Naar aanleiding van snel veranderende klantbehoeften en een versnelde digitalisering van de betaalmarkt, in combinatie met de ontwikkeling richting een wereldwijde end-to-end real-time en technisch gestandaardiseerde betaalwereld, onderzoeken banken nu serieus de introductie van een nieuw business- en operationeel model voor hun betalingsverwerking,” aldus Michael Steinbach, CEO van equensWorldline SE. “Vanwege de enorme investeringen die nodig zijn om een end-to-end real-time infrastructuur op te zetten, worden sourcing-modellen voor betalingsverwerking een haalbare oplossing voor banken van elke omvang, die zorgt voor lagere kosten, minder complexiteit en vrijgemaakte resources. We zijn er trots op dat de Volksbank equensWorldline als voorkeursleverancier heeft gekozen om op basis van een vijfjarencontract Instant Payments te verwerken.”

“We hebben gekozen voor de Instant Payments Back-Office Processing service omdat equensWorldline een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en snelle time-to-market biedt en een staat van dienst heeft op het gebied van veeleisende en kritieke services”, voegde Terry Smit, Manager Payments & Savings bij de Volksbank, toe. “Naast de eenvoudige en transparante prijsstructuur waarderen we het modulaire en toekomstbestendige concept van dienstverlening. Dankzij deze flexibiliteit kunnen we ons concentreren op gebieden waar we echt een verschil kunnen maken voor onze klanten.”