Geplaatst door ESET

ESET staat bovenaan in de 2023 Performance & Malware Protection Test voor consumentenproducten en ontvangt Advanced + awards

Sliedrecht, 2 juni 2023 – ESET, een wereldwijde leider in digital security, kondigt met trots aan dat haar geavanceerde meerlaagse beveiligingsoplossing ESET Internet Security de prestigieuze Advanced+ awards heeft ontvangen in de recente Malware Protection Test en Performance Test, uitgevoerd door AV-Comparatives. Deze erkenning benadrukt ESET’s uitzonderlijke prestaties en haar inzet om gebruikers te beschermen tegen malware.
De Malware Protection Test beoordeelde een reeks producten van 16 leveranciers, waaronder ESET Internet Security, door het uitvoeren van kwaadaardige bestanden op het systeem. De test omvatte verschillende vectoren zoals netwerkschijven, USB’s en scenario’s waarbij malware op de schijf aanwezig was. De uitgebreide testset bestond uit 10.015 recente en veelvoorkomende malwaresamples, die de echte dreigingen vertegenwoordigen waarmee gebruikers worden geconfronteerd. ESET Internet Security behaalde een uitstekende bescherming tegen malware van 99,9%. Verder bevatte het testrapport ook een test van false positives, die de kwaliteit van de antivirusproducten laat zien op het gebied van bestandsdetectiecapaciteiten. ESET Internet Security behaalde de beste score met nul false positives, wat de betrouwbaarheid van de oplossing aantoont en het vermogen om legitieme bestanden en potentiële malwaredreigingen effectief van elkaar te onderscheiden en dreigingen vakkundig te detecteren.
In de laatste prestatietest werden zowel “Antivirus” als “Internet Security”-consumentenproducten getest. Beide worden in de test onder de noemer security products geschaard. De resultaten laten zien welke impact een beveiligingsproduct heeft op de systeemprestaties, in vergelijking met andere geteste beveiligingsproducten van 16 leveranciers. De prestatietest bestaat uit verschillende beoordelingen en de resultaten van deze tests vormen samen de algemene impactscore. Om de efficiëntie van het product bij het gebruik van minimale middelen te testen, werd de prestatie-impact van verschillende veelvoorkomende handelingen beoordeeld, zoals het kopiëren van bestanden, archiveren, installeren, opstarten van applicaties, downloaden van bestanden en surfen op websites. Op basis van de gemiddelde resultaten werden de producten ingedeeld in de categorieën traag, middelmatig, snel en zeer snel. Daarnaast werd de test uitgevoerd volgens de door de industrie erkende PC Mark-maatstaf waarbij de testmachine zonder beveiligingssoftware een PC Mark-score van 100 punten kreeg toegekend. Vooral in de PC Mark-beoordeling, behaalde ESET Internet Security de toppositie met 98,4 punten, wat de doeltreffendheid en algemene prestaties van de oplossing voor dagelijkse gebruikers benadrukt.
ESET Internet Security blonk zowel in de uitgebreide beoordeling van de Malware Protection als de Performance Tests duidelijk uit. Deze uitstekende score plaatst ESET Internet Security bij de top van alle 16 leveranciers. Het toont haar inzet om krachtige digitale beveiligingsoplossingen te leveren en tegelijkertijd het vertrouwen van consumenten te bevorderen, dat mede gevormd wordt door de testresultaten van AV-Comparatives.
“We zetten ons bij ESET in om voortdurend het evoluerende beveiligingslandschap te volgen en geavanceerde oplossingen te bieden. ESET Internet Security, onze beste meerlaagse bescherming tegen alle soorten malwaredreigingen, helpt onze moderne gebruikers die bezorgd zijn over hun privacy en die het internet actief gebruiken om te winkelen, te bankieren, te werken en te communiceren. Daarom zijn we blij met de Advanced+ awards in de Malware Protection Test en de Performance Test van AV-Comparatives, één van ’s werelds toonaangevende en onafhankelijke security testorganisaties,” zegt Mária Trnková, vicepresident van het Consumer en IoT Segment bij ESET. “Deze prestatie is een bewijs van ons niet aflatende streven naar uitmuntendheid in het beschermen van onze gebruikers met bewonderenswaardige oplossingen, gebaseerd op de voortdurende ontwikkeling van onze kerntechnologieën van ESET. We blijven ons inzetten om beveiligingsoplossingen te leveren die het hoogste niveau van bescherming bieden zonder afbreuk te doen aan het gebruikersgemak.”

ESET Internet Security
ESET Internet Security vertegenwoordigt een nieuwe benadering van digitale beveiliging. De meest recente versie van ESET LiveGrid®, gecombineerd met onze Firewall en Antispam-modules, gebruikt snelheid en precisie om uw computer veilig te houden. Het resultaat is een intelligent systeem dat voortdurend alert is op aanvallen en kwaadaardige software die uw computer kunnen beschadigen.
ESET Internet Security is een complete beveiligingsoplossing die meerlaagse bescherming combineert met een minimale belasting van het systeem. Onze geavanceerde technologieën maken gebruik van Artificial Intelligence om de kans dat uw computer geïnfecteerd wordt door virussen, spyware, trojans, wormen, adware, rootkits en andere dreigingen te minimaliseren, zonder de systeemprestaties te belemmeren of uw computer te verstoren.

Over ESET
Al meer dan 3 decennia ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten om bedrijven, kritieke infrastructuur en consumenten wereldwijd te beschermen tegen steeds complexere digitale bedreigingen. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf uit de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESET’s R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. ESET is daarnaast één van de eerste IT-security organisaties die het label ‘Cybersecurity Made in Europe’ van de European Cyber Security Organization (ECSO) hebben gekregen. Ga voor meer informatie naar https://www.eset.com/nl/ of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.