Geplaatst door e-Spirit

e-Spirit geeft marketeers toegang tot kunstmatige intelligentie

e-Spirit, expert in digital experience platforms, lanceert vandaag haar Intelligent Content Engine. Met de FirstSpirit Intelligent Content Engine (ICE) identificeren marketeers klanten om vervolgens het contentaanbod via elk gewenst kanaal zeer nauwkeurig op hen af te stemmen. Content is hierdoor altijd relevant, wat zorgt voor een optimale klantbeleving, een persoonlijke klantrelatie en hogere conversie.
FirstSpirit Intelligent Content Engine stelt marketeers in staat om te identificeren wie precies hun website, winkel, app of andersoortige digitale kanaal bezoekt. De kunstmatige intelligentie van de ICE zorgt er vervolgens voor dat bezoekers content te zien krijgen die het beste bij zijn/ haar profiel past. Segmentaties kunnen bovendien door de kunstmatige intelligentie worden aangepast op basis van gedragsanalyses en andere interne en externe bronnen. Marketeers worden hierdoor steeds effectiever in het inzetten van content en meetbaar via eigen kpi’s zoals conversie, page views, clicks of sales of omzet.
Matthias Meijer, countrymanager Benelux bij e-Spirit: “Bedrijven hebben vaak slechts een heel globaal idee wie allemaal hun website of winkel bezoeken en geven klanten daarom allemaal dezelfde digitale ervaring. De FirstSpirit Intelligent Content Engine geeft je de mogelijkheid de klantervaring te personaliseren en klanten continu en realtime te bedienen met content die zij relevant vinden. Een noodzaak voor salessucces in het huidige, gedigitaliseerde tijdperk.”
Features FirstSpirit Intelligent Content Engine bestaat uit:
●    Geavanceerde klantsegmentatie – Target klantgroepen en zorg voor gepersonaliseerde ervaringen door middel van cross-channel gedragsinzichten en data van externe en interne bronnen.
●    Geautomatiseerde personalisatie – Optimaliseer interacties en verbeter conversie door gepersonaliseerde content- en paginalayout consistent op diverse apparaten en kanalen.
●    Realtime testen en optimalisatie – Verhoog het aantal clicks door automatisch en continu contentaanbod te optimaliseren op basis van AI-powered test- en optimalisatie algoritmes.
●    Product en content recommendations – Verhoog je retentie, sessietijd en verkopen door datagedreven product, content en email aanbevelingen op het juiste touchpoints in te voegen.
●    Behavioral messaging—Verhoog de interactie met de doelgroep door behavioral-triggered promoties en notificaties, retargeting reclames, exit intent overlays, emails, en meer.
“60 procent van de bedrijven gebruikt in 2020 kunstmatige intelligentie ten behoeve van digitale verkoop. Met behulp van kunstmatige intelligentie kunnen personalisatie engines snel verbanden leggen tussen gedragingen van klanten en hun persoonlijke kenmerken, waardoor content beter afgestemd kan worden op de klant en meer informatie gebruikt van verschillende databronnen. Personalisatie wordt hierdoor effectiever,” aldus Gartner.
“We zijn erg blij dat we zo’n geavanceerde personalisatieoplossing beschikbaar kunnen maken voor onze klanten,” zegt Udo Straser, chief revenue officer bij e-Spirit. “De  FirstSpirit Intelligent Content Engine stelt marketeers in staat om de macht van big data te gebruiken om content gepersonaliseerd, realtime en over alle digitale kanalen te leveren, zodat ze de concurrentie voor kunnen blijven. We noemen dit ‘the digital experience edge’. Dit past bij onze missie om marktleider te zijn op het gebied van het leveren van gepersonaliseerde, digitale ervaringen, anytime en anywhere, voor een maximaal effect.”
Over e-Spirit
e-Spirit is een aanbieder van Content Experience Platforms en richt zich speciaal op het optimaliseren van buyer journeys van bedrijven. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, Bosch, ECCO, s Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal , Lancôme, Bank Santander, MAN, Media Saturn en het Rijksportaal. Kijk voor meer informatie op www.e-spirit.com