Geplaatst door essence

essence viert diversiteit en zelfliefde met nieuwe Roblox game-ervaring

AMSTERDAM, 1 JUNI 2023 – Make-upmerk essence lanceert diens eerste Roblox-game Color dare by essence – een droomachtige wereld waarin vriendelijkheid een essentieel middel is om de wereld te redden. Het beautymerk van moederbedrijf cosnova brengt het spel in juni uit als onderdeel van de Pride-campagne. Met Color dare by essence zet het merk diens eerste stap op het Roblox-platform en heeft het langetermijnplannen om op een speelse manier de aandacht te vestigen op belangrijke, sociale kwesties. Het is uniek dat het spel gecombineerd wordt met het steunen van een goed doel door een donatie voor de LGBTQIA+-gemeenschap.

Een kleurrijk spel voor Pride en diversiteit

Color dare by essence, ontwikkeld in samenwerking met digital agency DEPT®, richt zich op de thema’s identiteit en diversiteit en weerspiegelt de missie van het merk: Make Beauty Fun. Samen met het hoofdpersonage Lash Princess  – geïnspireerd op de essence-bestseller Lash Princess Mascara – creëren spelers een kleurrijke, diverse wereld met behulp van gepersonaliseerde avatars. Maar aan de horizon wacht een donkergrijze storm die alles belichaamt wat slecht is in de wereld, zoals pesten en geweld. De Lash Princess staat de gebruikers bij en legt de missie van het spel uit: de wereld weer kleurrijk en vredig maken.

Het spel vangt de tijdgeest. In een wereld vol crises kunnen gebruikers via het spel een verschil maken in de echte wereld. essence plant een groot aantal liefdadigheidsacties en wil gericht steunen waar hulp nodig is. Samen met de LGBTQIA+-agency Mixx zijn twee goede doelen geselecteerd die echt een verschil maken voor de gemeenschap.

Met de liefdadigheidsacties in het spel kunnen spelers een wereld die steeds grijzer wordt, samen weer kleurrijk maken. Er komen vier dagen waarop de gebruikers gemeenschappelijk binnen een bepaalde tijd het grijs in de wereld kunnen verslaan. Als dit doel gezamenlijk wordt bereikt, winnen de spelers een donatie voor de geselecteerde goede doelen.

“Het potentieel om via gaming in contact te komen met Gen Z en Alpha is enorm. Bij de ontwikkeling van het spel met DEPT® hebben we ons vooral afgevraagd: wat beweegt die generaties?”, zegt Constance Stein, senior manager digital marketing growth & trends bij cosnova. Na uitgebreid onderzoek en kennisdeling deed DEPT® gebruikersonderzoek via kwalitatieve interviews met Roblox-spelers. “Daaruit konden we concluderen dat vriendelijkheid, diversiteit en de vrijheid om jezelf te zijn onze belangrijkste drijfveren moesten worden. De spelelementen en -taken zijn ontworpen om die waarden te vieren. Color day by essence benadrukt dat vriendelijkheid het sterkste wapen is – zowel in het spel als in het echte leven.”

“Wat Color dare by essence zo uniek maakt, is dat we niet alleen een sterk gepersonaliseerde wereld hebben gecreëerd, maar ook learnings uit zowel onderzoek als gamepsychologie hebben toegepast. En om de spelervaring nog meeslepender te maken, hebben we op maat gemaakte 3D-assets ontworpen. Deze zijn niet gebaseerd op de standaard Roblox designtoolbox, waardoor essence zich echt onderscheidt als make-up merk en de user experience naar een hoger niveau tilt,” zegt Jennifer Henke, product design lead UX bij DEPT®.

Er is nog meer op stapel: “Na deze geweldige start zijn er meer Roblox-activaties gepland. essence ziet hierin veel mogelijkheden om ook andere sociale kwesties onder de aandacht te brengen en spelers op te voeden en bewust te maken,” benadrukt Thorsten Mühl, Chief Digital Marketing & Experience Officer (CXO) van cosnova.

– EINDE PERSBERICHT –

Over cosnova Beauty: cosnova Beauty met het hoofdkantoor in Sulzbach/Duitsland wordt geleid door de Executive Managers Mathias Delor, Javier González, Gesine Hild, Thorsten Mühl, Christina Oster-Daum, Hilko Prahl en Yvonne Wutzler. cosnova heeft ongeveer 700 medewerkers over de hele wereld. Inmiddels worden diens cosmeticamerken essence en CATRICE verkocht in meer dan 80 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten, Azië, Oceanië en Afrika. Tot de klanten van het bedrijf behoren drogisterijen, levensmiddelenwinkels, warenhuizen, parfumerieën en modeketens, alsmede diverse online handelspartners. Daarnaast zijn essence en CATRICE ook elk vertegenwoordigd met hun eigen online winkels.