Industry Wire

Geplaatst door NEP The Netherlands

Eurosport verhuist mediaproductie van Amsterdam naar NEP in Hilversum

Hilversum, 02 februari 2017 — De productionele tak van sportzender Eurosport opereert sinds vanochtend, donderdag 2 februari, niet meer vanuit het Olympisch Stadion in Amsterdam, maar vanuit mediatechnologiebedrijf NEP The Netherlands. In die partij vond Eurosport, sinds 2015 onderdeel van Discovery Communications, de juiste partner voor een verbeterde productie voor haar lineaire kanalen in de Benelux.

In aanvulling op haar pan-Europese feeds, werkt Eurosport steeds meer met lokale programma’s en content. Daarnaast zet de sportzender voortdurend in op uitbreiding van haar sportrechtenportfolio. Met het oog op techniek en innovatie is de verhuizing van haar uitzendactiviteiten van het Olympisch Stadion in Amsterdam naar NEP in Hilversum dan ook een logische next step.

Om een maximale kwalitatieve (en logistieke) verbeterslag te maken, was een volledige verplaatsing van Eurosport’s uitzendactiviteiten noodzakelijk. NEP renoveerde speciaal voor dit doel een vleugel binnen haar pand het Media Park in Hilversum, met daarin vier dedicated production control rooms, vijf voice booths en redactie- en kantoorruimte.

Gijs Poortman, Productiemanager bij Eurosport: “We zijn volop in ontwikkeling. En om ons de komende jaren nog meer te kunnen profileren als toonaangevende sportzender, is deze samenwerking een logische volgende stap. Met haar uitgebreide expertise op het gebied van innovatie en sportproductie, sluit NEP perfect aan op onze wensen en ambities en zijn we nu, als zendergroep, uitstekend voorbereid op toekomstige ontwikkelingen.”

Karel van der Flier, CCO bij NEP The Netherlands: “De keuze voor ons is het begin van een intensieve samenwerking op meerdere gebieden. We staan samen enorm sterk, zeker nu we onze krachten bundelen – ook met het oog op innovatieve, nieuwe manieren om content bij de consument thuis te brengen. Met deze samenwerking versnelt Eurosport haar strategie om content uit te breiden en nog meer kijkers te boeien, over meerdere devices en kanalen – en met exclusieve en premium sportcontent.”

— EIND —

Voor meer informatie, interviewmogelijkheden en beeldmateriaal:

NEP
Marleen Lassche, Communicatie & PR
André van Duinboulevard 4
1217 WH Hilversum
Tel +31 6 22 95 2772
Marleen.lassche@nepworldwide.nl

Over NEP The Netherlands
NEP voorziet haar opdrachtgevers van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en distribueren. Het mediatechnologiebedrijf is wereldmarktleider op het gebied van outsourced productieoplossingen en levert verschillende producten en diensten voor remote- en cloud productie, studioproductie, playout, video display, host broadcasting, postproductie, media asset management, Digital Media Services en end-to-end OTT oplossingen. Meer informatie: www.nepworldwide.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht