Geplaatst door Eventbrite

Eventbrite benoemt Casey Winters tot Chief Product Officer

SAN FRANCISCO – 24 juni 2019 – Eventbrite (NYSE: EB), een wereldwijd ticketing en event technologie platform, maakt vandaag de benoeming van Casey Winters tot Chief Product Officer bekend. In deze rol zal Winters leiding geven aan de wereldwijde productmanagement-, ontwerp- en onderzoeksteams om innovatie te stimuleren bij eventorganisatoren over de hele wereld.

Winters heeft de afgelopen 15 jaar bijgedragen aan de groei van verschillende technologiebedrijven. Hij startte als groei- en product manager bij Grubhub en Pinterest. Gedurende zijn carrière heeft hij bedrijven als Airbnb, Tinder, reddit, Thumbtack, Canva en Hipcamp geadviseerd. Meest recent was hij actief als strategisch adviseur bij Eventbrite. In deze functie richtte hij zich op het identificeren en creëren van nieuwe mogelijkheden om consumenten te betrekken bij het platform, onder meer door de introductie van gepersonaliseerde aanbevelingen voor evenementen en de mogelijkheid tot het volgen van event organisatoren.

“De afgelopen twee jaar heb ik het gedrag van evenementenbezoekers en de complexe behoeften van organisatoren van evenementen geanalyseerd om producten te ontwikkelen die op een creatieve en impactvolle manieren aansluiten op hun behoeften. Ik ben enthousiast over deze nieuwe kans bij Eventbrite om samen met dit product- en engineering team van wereldklasse  een productstrategie en -visie te ontwikkelen en uit te voeren die al onze klanten zowel op korte als op de lange termijn beter van dienst zal zijn,” aldus Winters.

“Casey is een bewezen leider in de industrie met veel kennis van ons bedrijf en onze klanten, waardoor hij het verschil kan maken,” aldus Julia Hartz, medeoprichter en CEO van Eventbrite. “De kans die nu voor ons ligt is groot, zowel voor de self-sign on klanten (evenement organisatoren die zelfstandig  op het platform aan de slag kunnen) als voor klanten die meer uit het platform halen zoals venues, promotors en festivals. Casey brengt precies het type leiderschap mee dat ons gaat helpen bij het vinden van de juiste balans bij het continue proces van productinnovatie. De innovatie die bijdraagt aan het vervullen van de klantbehoefte en het versnellen van onze groei.”

De aanstelling van Winter onderschrijft de bedrijfsdoelstellingen om innovatieve productoplossingen te blijven ontwikkelingen voor eventorganisatoren in ruim 170 landen om meer kaarten te verkopen voor meer evenementen. In 2018 heeft Eventbrite 795.000 organisatoren bediend en 265 miljoen tickets verkocht voor bijna 4 miljoen evenementen over de hele wereld.

Over Eventbrite

Eventbrite is een internationaal ticket- en evenementtechnologieplatform dat grote en kleine evenementenorganisaties van de tools en resources voorziet om live evenementen te plannen, promoten en produceren. Eventbrite’s krachtige platform, dat online of via een mobiele app te bereiken is, is zowel te gebruiken als eenvoudig registratie- en ticketplatform als volledig evenementmanagementplatform. Klanten zijn onder andere Vrienden van Amstel LIVE, Emerce, elrow, Dekmantel en QMusic. Eventbrite is in 2006 opgericht door Julia Hartz, Kevin Hartz en Renaud Visage. Het bedrijf telt inmiddels meer dan 1000 werknemers en 14 kantoren over de hele wereld.