Geplaatst door Expatfile.tax

Expatfile.tax vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen in het buitenland met e-file-integratie met FinCEN

Expatfile , een toonaangevend belasting- en financieel technologiebedrijf, heeft een innovatieve oplossing gelanceerd die het proces van FBAR-aangiften voor Amerikanen in het buitenland vereenvoudigt. Voortbouwend op het succes van de Amerikaanse expatvriendelijke doe-het-zelf belastingsoftware die in 2020 werd geïntroduceerd, heeft het bedrijf een nieuwe stap gezet om de belasting- en rapportageverplichtingen van Amerikanen in het buitenland te verminderen door elektronische indiening van Form 114 (FBAR) te integreren in het belastingaangifteproces, met één klik op de knop.

Amerikanen zijn verplicht om jaarlijks informatie omtrent hun buitenlandse bankrekeningen te delen met een instantie genaamd Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN). Als het gecombineerde saldo van deze rekeningen op enig moment gedurende het jaar meer dan $10,000 bedraagt, moeten zij Form 114 (FBAR) elektronisch indienen. Deze Amerikaanse rapportageverplichting staat los van de belastingaangifte welke op haar beurt dient te worden ingediend bij de Internal Revenue Service (De Nederlandse belastingdienst).

De straffen voor het niet naleven van deze Amerikaanse rapportageverplichting zijn streng, beginnend bij een boete van $10.000 en in ernstige gevallen kan het zelfs resulteren in een gevangenisstraf.

Door het integreren van deze rapportageverplichting in Expatfile’s bestaande aangifteproces kunnen Amerikanen in het buitenland nu met een klik op de knop hun belastingaangifte en FBAR tegelijkertijd elektronisch versturen. Dit bespaart hen veel tijd en moeite en tegelijkertijd beidt het hun de zekerheid dat de FBAR-formulieren met succes naar FinCEN zijn verzonden. Dit wordt aangetoond door beveiligde digitale ontvangstbewijzen en bevestigingen.

Giuseppe Salvaggio, mede-oprichter van Expatfile, benadrukt: “Amerikanen die naar het buitenland verhuizen worden geconfronteerd met Amerikaanse rapportage vereisten waarvan ze zich voorheen misschien niet bewust waren. We hebben gezien dat veel Amerikanen die in het buitenland wonen zelfs overwegen afstand te doen van hun Amerikaanse staatsburgerschap vanwege de complexiteit van deze vereisten. Het is onze missie om het nalevingsproces voor alle Amerikanen in het buitenland te stroomlijnen, waardoor het beheersbaar en betaalbaar wordt, zonder de noodzaak voor belastingdienstverleners. De toevoeging van een gebruiksvriendelijke FBAR-oplossing voor slechts $49 betekent een aanzienlijke stap in de richting van het realiseren van deze doelstelling.”

De integratie van FBAR in Expatfile’s aangiftesoftware markeert de volgende fase van Expatfile’s inzet om technologie te gebruiken om de naleving te vereenvoudigen voor alle Amerikanen die in het buitenland wonen.

Over Expatfile.tax
Expatfile is een toonaangevend Amerikaans belasting- en financieel technologiebedrijf dat een gebruiksvriendelijk belastingplatform biedt aan Amerikanen die in het buitenland wonen, waardoor belastingbetalers hun Amerikaanse belastingaangifte en FBAR-formulieren onmiddellijk elektronisch kunnen indienen. Sinds de lancering in 2020 hebben tienduizenden Amerikanen in het buitenland gebruik gemaakt van de belastingsoftware van Expatfile.