Industry Wire

Geplaatst door Extreme Networks

Extreme Networks en Deutsche Telekom introduceren nieuwe cloud-gedreven LAN-service

Amstelveen, 19 november 2020 – Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, gaat een strategisch partnerschap aan met Deutsche Telekom. Doel van de samenwerking is om de nieuwe generatie van Telekom’s managed net-based LAN-service te introduceren, NBLS 2.0. De service is nu beschikbaar voor klanten.

Telekom maakt gebruik van ExtremeCloud™ IQ, het enige cloudmanagementplatform op de markt dat onbeperkte datatoegang biedt, als onderdeel van zijn managed net-based LAN-serviceportfolio (NBLS). Met ExtremeCloud IQ ondersteunt Telekom klanten in meer dan twintig landen met proactieve monitoring, rapporten over SLA-naleving en andere unieke kerngegevens via een service die voorziet in veiligheid, flexibiliteit en schaalbaarheid tegen lagere kosten. Specifiek kunnen de klanten van Telekom nu gebruikmaken van Extreme’s toonaangevende onbeperkte-data-aanbod, waarmee ExtremeCloud IQ-abonnees inzichten verkrijgen in netwerkactiviteiten en -prestaties via één gecentraliseerd managementtool.

Alle bestaande NBLS-klanten van Telekom met een gerelateerd abonnement profiteren van de migratie naar ExtremeCloud IQ zonder extra kosten. Het partnerschap tussen Extreme Networks en Telekom biedt klanten een brede reeks voordelen, inclusief:
• Unieke inzichten: ExtremeCloud IQ voorziet in unieke inzichten en analytics. De oplossing maakt gebruik van machine learning en artificial intelligence om data te verzamelen voor het bouwen, beveiligen en beheren van flexibele en gedistribueerde netwerken. Aansluitend op het onbeperkte-data-aanbod van Extreme biedt Telekom de betreffende NBLS 2.0-klanten bruikbare inzichten om netwerkprestaties te optimaliseren en te voorzien in veilige, flexibele connectiviteit.
• Gestroomlijnd en kosteneffectief netwerkbeheer: Doordat Telekom niet langer software hoeft te implementeren, hosten, upgraden, schalen of onderhouden, vermindert ExtremeCloud IQ de complexiteit van het beheer van enterprise edge-to-datacenter-infrastructuur. Hoe minder tijd er wordt besteed aan het beheren en onderhouden van het netwerk, hoe meer tijd er overblijft om de applicaties en diensten op het NBLS 2.0-netwerk te optimaliseren.
• Databeveiliging: Datatransmissie tussen WLAN Access Points en ExtremeCloud IQ is versleuteld en strikt beperkt tot configuraties en het monitoren van data. Dit houdt in dat er geen gebruikersinformatie of communicatie wordt verstuurd en dat de dataveiligheid is gewaarborgd. Voor een nog betere bescherming, beheer en compliance van informatiesystemen en data is het cloudplatform van Extreme ISO/IEC 27001-gecertificeerd door de International Standards Organization (ISO). Het platform voldoet daarmee aan lokale databeschermingswetgeving, zoals de GDPR, en is gehost in de premium datacenteromgevingen van Amazon Web Services in Duitsland. Door gebruik te maken van de beveiligingsvoordelen van een cloudoplossing kan Telekom klanten garanderen dat kritische applicaties altijd beschikbaar zijn.
• Meer flexibiliteit: Doordat ExtremeCloud IQ is geoptimaliseerd voor feature-flexibiliteit, kan Telekom zijn netwerkactiviteiten verder aanpassen aan de individuele behoeften van klanten. Continue updates, hoge beschikbaarheid en geavanceerde machine learning-analytics en -inzichten voorzien Telekom en zijn klanten van de flexibiliteit die nodig is om ervoor te zorgen dat de netwerkprestaties aansluiten op de businessverwachtingen.
Ondersteunende quotes
Markus Nispel, Vice President International Markets, Office of the CTO, Extreme Networks
“We zetten ons met volle overtuiging in om onze partners te voorzien van de meest geavanceerde en innovatieve oplossingen op de markt, zodat zij hun klanten optimale managed services kunnen bieden. Die klanten hebben nu toegang tot een state-of-the-art cloudoplossing voor netwerkbeheer. Daarmee optimaliseren ze prestaties, verkrijgen ze waardevolle inzichten en schalen ze netwerkactiviteiten op basis van de organisatorische behoeften. Nu de vraag naar managed services wereldwijd groeit, gaan wij met trots met deze NBLS 2.0-service de markt op, samen met onze partner en marktleider Deutsche Telekom. We hebben er vertrouwen in dat het aanbod van Telekom, ondersteund door ExtremeCloud IQ, klaar is voor de toekomst.”

Frank Dietrich, Vice President Inhouse Services – Deutsche Telekom Business Solutions
“De meeste van onze klanten zijn bezig met een flinke digitale transformatie, waardoor de vraag naar public-clouddiensten stijgt. Bij Deutsche Telekom is het onze missie om die klanten uit te rusten met de beste oplossingen om dit soort projecten te laten slagen. Een robuust, veerkrachtig en betrouwbaar netwerk speelt hierin nog altijd een sleutelrol en we zijn verheugd ons partnerschap met Extreme Networks uit te breiden. Hiermee voegen we nog een krachtige op de cloud gebaseerde netwerkoplossing – ExtremeCloud IQ – toe aan ons portfolio. De oplossing biedt onze klanten ruimere keuze, meer flexibiliteit, betrouwbare netwerkconnectiviteit en servicecontinuïteit, stuk voor stuk essentieel voor kritische applicaties die hen moeten ondersteunen tijdens hun digitale transformatie.”

Camille Mendler, Chief Analyst, Omdia
“Netwerkflexibiliteit, -veerkracht en -prestaties zijn topcriteria voor bedrijven die op zoek zijn naar een leverancier van managed-netwerkdiensten. In het nieuwe normaal spelen geavanceerde cloudoplossingen voor netwerkbeheer, zoals ExtremeCloud IQ, een essentiële rol in het voorzien in inzichten in netwerkactiviteiten en -prestaties. Door COVID-19 vergroot een kwart van de organisaties wereldwijd hun budgetten voor managed-netwerk diensten.”

Extra bronnen

• Meer weten over NBLS 2.0. en de netwerkoplossingen van Telekom? Ga naar deze pagina.
• ExtremeCloud IQ Solutions Page
• Extreme First Company to Offer Unlimited Data Press Release
• No Nines Uptime Blog
• Volg Extreme via Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube en Instagram

###
Over Deutsche Telekom
Deutsche Telekom is een van ’s werelds toonaangevende geïntegreerde telecombedrijven, met circa 184 miljoen mobiele klanten, 27,5 miljoen vaste-lijnnetwerken en 21 miljoen breedbandnetwerken. Wij leveren diensten en producten op het gebied van vaste en breedbandnetwerken, mobiele communicatie, internet en IPTV voor consumenten. Daarnaast leveren wij informatie- en communicatietechnologie-oplossingen voor bedrijven en zakelijke klanten. Deutsche Telekom is actief in meer dan vijftig landen. Wereldwijd hebben wij circa 211.000 mensen in diensten en in het fiscale jaar van 2019 genereerden we een omzet van 80.5 miljard euro. Meer informatie is te vinden op

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, ExtremeSwitching, ExtremeWireless, ExtremeCloud en het logo van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht