Geplaatst door Sparkles B.V. - Kerstkaartenfabriek

EXTREME TOENAME VERWACHT IN VERSTUREN KERSTKAARTEN

Voor het eerst sinds jaren wordt er geen daling maar een stijging verwacht in het aantal verstuurde kerstkaarten. Dat stelt Sietze van der Wal van Kerstkaartenfabriek.nl: “Sterker nog, we zien momenteel al meer verkopen dan voorgaande jaren.”

Het lijkt erop dat we tijdens de corona crisis elke gelegenheid aantrekken om elkaar een kaartje te sturen. Zo klommen we in maart massaal de pen in, om elkander een hart onder de riem te steken waardoor het percentage van verstuurde wenskaarten met meer dan 250% steeg in vergelijking met vorig jaar. Om nog maar niet over de zogenoemde paaskaarten te spreken. Ook deze namen zichtbaar toe in populariteit.

Een extreme groei in het aantal verkochte en verstuurde kerstkaarten ligt daarom in lijn der verwachting. “Naast dat we verwachten dat meer mensen een kerstkaartje gaan sturen. Lijkt het wel of men, eerder dan andere jaren, bezig is met kerst en de daarbijbehorende kerstkaarten. We zien namelijk nú al een ruime verdubbeling in het aantal verkochte kerstkaarten. Ook proefdrukken namen de afgelopen weken enorm toe en dat resulteert natuurlijk in een hogere omzet. Deze is namelijk, in vergelijking met vorig jaar, zo’n 146% gestegen”, aldus Sietze.

De verklaring hiervoor is volgens Van der Wal heel voor de hand liggend: “Met een kerstkaart wensen we onze naasten niet alleen een fijne kerst maar ook een voorspoedig nieuwjaar en ik denk dat we dit jaar iedereen wel een beter 2021 willen wensen, toch?”.

kerst_infographic_bestellingen.jpg