Geplaatst door Pride PR

Eye-Fi Connected nu beschikbaar in meer dan 300 van de bestverkopende camera’s ter wereld

Eye-Fi, de wereldwijde marktleider in connectiviteit voor digitale camera’s, laat weten dat meer dan 300 digitale cameramodellen nu worden geleverd met geïntegreerde Eye-Fi Connected functionaliteit. Dankzij deze mijlpaal is Eye-Fi Connected nu de meest gebruikte technologie voor het verbinden van digitale camera’s met een draadloze SD-kaart.

De Eye-Fi Connected firmware is geïntegreerd in de camera, zodat de Eye-Fi SD-kaart meteen zal worden herkend wanneer hij wordt geplaatst. Dankzij deze functionaliteit kan de fotograaf de draadloze instellingen vanuit het menu van de camera zelf beheren, voor het naadloos en draadloos overzetten van foto’s naar smartphone, tablet of pc. Eye-Fi Connected camera’s bieden onder meer de mogelijkheid om de WiFi-zender aan en uit te zetten, in te stellen wanneer de foto’s worden overgezet en de mogelijkheid het energiegebruik te reguleren voor een langere levensduur van de accu.

Eye-Fi Connected wordt gebruikt door vrijwel elke fabrikant van digitale camera’s, waaronder Canon, Nikon, Sony, Fujifilm, Panasonic, Casio, Ricoh, Pentax, JVC, Olympus en Panasonic – wat neerkomt op bijna 100 procent van alle digitale single lens reflex camera’s (DSLR) die in 2014 verkocht zijn.

“Onderzoek toont aan dat veel consumenten ondanks de explosieve groei van mobiele fotografie nog altijd op digitale camera’s vertrouwen tijdens belangrijke fotografiegelegenheden en bijzondere gebeurtenissen,” stelt Alan Bullock, associate director van connected imaging trends bij InfoTrends. “Eye-Fi zorgt voor WiFi-connectiviteit voor bijna elke digitale camera en nu de Eye-Fi Connected technologie in bijna elke camera is geïntegreerd, wordt internetconnectiviteit een naadloos onderdeel van de camera zelf.”

Deze opvallende prestatie valt samen met het eenjarig jubileum van de Eye-Fi Mobi –  het vlaggenschip van het bedrijf.

“Eye-Fi Connected is een van de belangrijkste voordelen die we onze camerapartners en de consument bieden,” zegt Matt DiMaria, CEO van Eye-Fi. “Wanneer je het combineert met Eye-Fi Mobi, dan kun je als fotograaf genieten van de mogelijkheden en de kwaliteit van je digitale camera met het gemak van de smartphone, tablet of smart TV.”