Industry Wire

Geplaatst door NIBC

FinTech AdviceRobo helpt NIBC betalingsachterstand te voorkomen

Sinds april 2017 werkt NIBC Direct samen met het FinTech bedrijf AdviceRobo om vroegtijdig en beter zicht te krijgen op hypotheekklanten die mogelijk in betalingsachterstand komen. NIBC zoekt voortdurend naar middelen om klanten tijdig te helpen en heeft in AdviceRobo een partner gevonden die op basis van een inventieve technologie genaamd Machine Learning helpt klanten tijdig en persoonlijk te benaderen. NIBC is de eerste hypotheekverstrekker in Nederland die deze ‘early warning’ van AdviceRobo gebruikt.

“Hoewel het aantal betalingsachterstanden bij hypotheken in de NIBC-portefeuille zeer beperkt is, wil NIBC een actieve rol spelen bij haar klanten en voorkomen dat zij in betalingsachterstand komen. De impact hiervan is voor individuele consumenten vaak groot”, zegt Michel Kant, verantwoordelijk voor Retail Banking bij NIBC.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht