Industry Wire

Geplaatst door First Day of Spring

First Day of Spring met Mazda Millennial campagne genomineerd voor De Beste Social Awards

Drive Together’. Eenheid tussen auto en bestuurder. Hoe communiceer je deze filosofie van Mazda naar Millennials?

Reclamebureau First Day of Spring sloeg een brug tussen automotive en de nummer één interesse van Millennials: elektronische muziek. Het bureau initieerde een project waarbij de bekende Londense beatboxer en producer Beardyman één werd met de nieuwe Mazda MX-5. Hij componeerde live en in één take een track, opgebouwd uit niets anders dan autogeluiden. Met tien camera’s werd de videoclip geschoten.

Beardyman was voor deze uitdaging de perfecte match met Mazda. Hij staat erom bekend muziek te maken met behulp van de laatste technologische innovaties. Wat hij normaal met zijn stem doet, deed hij nu met de verschillende auto-onderdelen van de Mazda. Zo creeërde hij een bijzondere eenheid met de auto.

Het dichtslaan van de motorkap werd de kick, de ronkende motor de bas, wrijving van de leren stoelbekleding de high hat. Elk geluid nam hij op en deze zette hij in een loop op zijn zelfontwikkelde samplecomputer. Vervolgens improviseerde hij live waardoor alle individuele muzieklijnen als instrumenten samenkwamen.

First Day of Spring is verantwoordelijk voor concept, campagne en mediastrategie. Big Shots voor de creatieve realisatie. Bekijk de making of, voor een blik achter de schermen van deze productie.

Campagnevideo: https://youtu.be/EgvwtDzE4pQ
Making of: https://youtu.be/j-Epl-1IiJo

De campagne is genomineerd voor de Beste Social Awards in de categorie Beste Video. Op 8 juni worden de winnaars bekend gemaakt.

Over Mazda
Mazda’s filosofie is Drive Together; mens en machine voelen als één. Om dit te bereiken, moet alles in de auto perfect in balans zijn. Van de positie van de bedieningselementen tot de afstelling van het onderstel. Elk detail moet het gevoel van eenheid vergroten en bijdragen aan het ultieme rijplezier.

Over Beardyman
Darren Forman (34), beter bekend als Beardyman, is een Londense muziekartiest en tweevoudig kampioen beatboxen in de UK. Door middel van beatboxing en een zelfontwikkelde samplecomputer verlegt hij muzikale grenzen en overstijgt hij muziekgenres in zijn performances.

Over First Day of Spring
First Day of Spring is gespecialiseerd in het bereiken en binden van Millennials met innovatieve concepten, campagnes en activaties. www.firstdayofspring.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht