Industry Wire

Geplaatst door Tosti Creative

Fit For Free stelt Tosti Creative aan als bureau voor marketingcommunicatie

Fit For Free heeft het creatieve bureau Tosti Creative aangesteld als nieuw vast bureau. Tosti Creative is komend jaar verantwoordelijk voor de campagnes van de fitnessketen.

Naast de ontwikkeling en uitvoer van campagnes zal Tosti Creative als creatief partner dienen op onder andere strategisch vlak. Jos Traa van Fit For Free licht de keuze voor Tosti Creative toe: “We hebben in Tosti Creative een sparringpartner gevonden die zeer creatief is in het bedenken van oplossingen op allerlei niveau’s. Tegelijkertijd begrijpt Tosti Creative heel goed hoe lange- en korte termijn doelstellingen zich tot elkaar verhouden”.

Nieuwe campagne: Daar doe ik het voor
De samenwerking wordt direct afgetrapt met een nieuwe campagne, ontwikkeld door Tosti Creative. De campagne, genaamd ‘Daar doe ik het voor’, richt zich op de emotionele, onderliggende redenen om te sporten. In de campagne staat ‘de mens’ en hoe deze omgaat met zijn of haar gezondheid centraal.

Roby Hormis, Tosti Creative: “Sportadvertisement is vaak eenzijdig geformuleerd waarbij de nadruk ligt op sixpacks en slanke lichamen. Terwijl er zoveel meer redenen zijn om te gaan sporten. Vaak zijn het ook de kleine dingen: bijvoorbeeld voor ontspanning of om te kunnen blijven voetballen met je kleinzoon in de tuin. Met dit soort voorbeelden hopen we mensen te motiveren en de drempel om te gaan sporten te verlagen.”

Influencers & personeelsleden
Voor de campagne zijn zeven korte portretten geschoten van influencers waarin zij hun motivatie om te sporten toelichten. Deelnemende influencers zijn onder andere Mayra Louise, Lars Tibben, Cynthia Houben, Suzanne Brummel, Thomas Cox, Kiki Duren en Merijn Schoeber. Bekijk hier de eerste video van Thomas Cox.

Naast de influencer campagne zijn eveneens personeelsleden van Fit For Free opgenomen in de campagne. Ook met hen is gekeken naar de motivatie en drijfveren. De personeelsleden zijn opgenomen in een postercampagne die lokaal, in de buurt van hun eigen sportclub, zal worden verspreid.

De campagne ‘Daar doe ik het voor’ is op 20 december van start gegaan.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht