Geplaatst door Forcepoint

Forcepoint investeert in greenfield-ontwikkeling cloud- en endpoint-securityproducten met nieuw Center of Excellence

Utrecht – Forcepoint, toonaangevend cybersecuritybedrijf, investeert in de greenfield-ontwikkeling van nieuwe endpoint-securityproducten, clouddiensten en -toepassingen met de opening van een nieuw Center of Excellence.

Het is de missie van Forcepoint om menselijke interacties met gegevens tussen gebruikers, machines en accounts te begrijpen. De nieuwe cloud- en endpoint-securityproducten die er worden ontwikkeld sluiten aan op het hele Forcepoint Human Point System-portfolio en worden afgenomen door klanten wereldwijd, waaronder in Nederland. Het portfolio stelt klanten in staat om altijd en overal te starten met het gebruik van de cybersecurityproducten van Forcepoint – zowel geïntegreerd in een systeem met hetzelfde beleidsbeheer als in bestaande on-premise- of cloudomgevingen.

Het nieuwe Center of Excellence bevindt zich in Cork, Ierland. De Ierse overheid ondersteunt de investering via IDA Ireland. Net als de andere Forcepoint-vestigingen over de hele wereld, zal ook het Center of Excellence in Cork gebruikmaken van beveiligingsexperts om innovatie te stimuleren en beveiligingsmogelijkheden te ontwikkelen die zich aanpassen aan beveiligingsrisico’s, ongeacht of ze zich in de cloud of op het netwerk bevinden.

Tim Hoefsloot, Regional Director Sales Benelux bij Forcepoint: “Cloud en Endpoint Security is een belangrijke schakel in het beveiligen van data en gebruikers. Nederlandse klanten hebben behoefte aan de beveiliging van endpoints, in het bijzonder door de opkomst en groeiende populariteit van flexwerken. Dat betekent dat gevoelige data goed beschermd moet worden, ook wanneer werknemers zich niet binnen de muren van het eigen, veilige bedrijfsnetwerk bevinden. De producten die worden ontwikkeld in het Center of Excellence, komen daaraan tegemoet.”

Het nieuwe Center of Excellence zorgt ervoor dat de ontwikkelingscapacitieit van mensgerichte cyberbeveiligingsoplossingen vergroot wordt, zodat we sneller aan de groeiende behoeften van de miljoenen Forcepoint-gebruikers kunnen voldoen. We geloven dat het Center of Excellence een cruciale rol zal spelen in de ontwikkeling van de beste, meest toonaangevende oplossingen op het gebied van endpoint-security en cloudservices.”

Over Forcepoint
Forcepoint is hét internationale, mensgerichte cybersecuritybedrijf dat de digitale wereld transformeert door security-oplossingen constant aan te passen aan door individuele gebruikers en apparaten gevormde risico’s. Het Human Point System van Forcepoint levert Risk-AdaptiveProtectionvoor continu veilig gebruik van data en systemen. Forcepoint is gevestigd in Austin, Texas, en beveiligtthehuman pointvoor duizenden bedrijven en overheidsinstellingen in meer dan 150 landen. www.forcepoint.com

OverIDA Ireland
IDA Ireland is een niet-commercieel semi-overheidsorgaan dat directe buitenlandse investeringen in Ierland promoot via een breed scala aan diensten.De organisatie werktsamen met potentiële en bestaande investeerders om hen te helpen hun activiteiten in Ierland op te zetten of uit te breiden. Ga voor meer informatie naar www.ida.ie.

Volg Forcepoint opsocialmedia
Facebook: https://www.facebook.com/ForcepointLLC/