Industry Wire

Geplaatst door Zoom

Formula 1 en Zoom kondigen eerste virtuele Paddock Club-partnerschap aan

Amsterdam, 16 juli 2020Formula 1® en Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) kondigen vandaag een nieuw digitaal partnerschap aan om de allereerste virtuele Paddock Club-ervaring op te zetten in de aanloop naar de FORMULA 1® ARAMCO MAGYAR NAGYDÍJ 2020 in Budapest.

Het videocommunicatieplatform, dat in april 2020 een nieuw zakelijk record vestigde door meer dan 300 miljoen deelnemers dagelijks in hun meetings te ondersteunen, ontwikkelt in samenwerking met F1 nieuwe zakelijke kansen op basis van unieke, live sportbelevingen.

Door de aanhoudende pandemie ontbreken tijdens de eerste acht F1-races de traditionele hospitality-diensten. Hospitality is een belangrijk onderdeel van de F1-beleving. Daarom hebben F1 en Zoom de handen ineengeslagen om een op maat gemaakte virtuele hospitality-beleving voor gasten op te zetten.

Gedurende het afgelopen raceweekend konden gasten via Zoom al de Virtual Paddock Club bijwonen, waar ze werden getrakteerd op een reeks unieke ervaringen, waaronder live updates, inzichten en commentaren van paddock-legendes.

Voor toekomstige wedstrijden worden ook aanvullende belevingen ontwikkeld, in overeenstemming met FIA-richtlijnen. Zoom zal gedurende het acht races tellende Europese seizoen een exclusieve ervaring bieden. Daarnaast zal F1 samen met Zoom de mogelijkheden verkennen om het Virtual Paddock Club-aanbod uit te breiden naar hun Global Partners en F1-teams.

Ben Pincus, Director of Commercial Partnerships, Formula 1, zegt:
“Zoom bood de mogelijkheid om een live sportbeleving aan gasten aan te bieden, ondanks het feit dat veel sportwedstrijden momenteel achter gesloten deuren plaatsvinden. De missie van Zoom is om ondernemingen op afstand te verbinden, en dit partnerschap, dat virtueel is ontwikkeld, is daar een voorbeeld van. We zijn verheugd om met Zoom samen te werken en bedrijven en hun VIPs met deze virtuele hospitality-ervaring te blijven verbinden. We hopen dat dit de eerste is van vele innovaties die we in de komende maanden voor onze partners zullen gaan inzetten. In de afgelopen maanden hebben we bij Project Pitlane en Virtuele Grand Prix races gezien dat de capaciteit om te innoveren noodzakelijk is, willen we ons kunnen aanpassen aan een steeds veranderende omgeving.”

Janine Pelosi, CMO bij Zoom, zegt:
“Bij Zoom zijn we ontzettend enthousiast om samen met Formula 1 de Virtual Paddock te kunnen starten. In deze uitdagende tijd blijft het voor organisaties zoals Formula 1 nodig om boeiende ervaringen te bieden aan fans, terwijl ondernemingen unieke kansen moeten kunnen blijven bieden aan hun prospects. Zoom kan daarbij helpen. De Virtual Paddock Club is de beste manier om die VIP-sportbeleving op afstand aan te bieden. Op lange termijn is er de mogelijkheid om een combinatie van  virtuele en fysieke bijeenkomsten op te zetten, zodat afstand geen belemmering vormt voor hospitality in de sportwereld.”

CAA Sports heeft bijgedragen aan dit partnerschap door zijn wereldwijde vertegenwoordiging van F1.

Over Formula 1®
Formula 1® begon in 1950, en is de meest prestigieuze motorsportcompetitie ter wereld, en ’s werelds meest populaire jaarlijkse sportreeks. Het 2020 FIA Formula One World Championship™ loopt van maart tot november en omvat 22 races in 22 landen verspreid over vijf continenten. Formula One World Championship Limited is onderdeel van Formula 1®  en bezit de rechten op het FIA Formula One World Championship™. Formula 1® is een dochteronderneming van Liberty Media Corporation (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) en is toegeschreven aan de Formula One Group tracking stock. Het F1-logo, F1 FORMULA 1-logo, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX, PADDOCK CLUB en gerelateerde merken zijn handelsmerken van Formula One Licensing BV, een Formula 1-onderneming. Alle rechten zijn voorbehouden.

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.com en volg @zoom_us.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht