Geplaatst door Fortino Capital Partners

Fortino Capital Partners investeert in Maxxton, een integraal ERP-softwarebedrijf voor de toeristische sector

Investeringsbedrijf Fortino Capital Partners investeert in Maxxton, een all-in-one softwareoplossing ontwikkeld voor verhuurders van vakantie-accommodatie. Maxxton telt 200 werknemers en is gevestigd in Middelburg, Nederland en heeft wereldwijd kantoren. Fortino Capital zal de marktpositie van Maxxton verder versterken en het bedrijf ondersteunen in haar internationale uitbreiding.

Een uniek softwaresysteem

Maxxton is een uniek software as a service (SaaS) systeem, speciaal ontwikkeld voor managers in de vakantiesector. Het Maxxton Enterprise Resource Planning (ERP) platform automatiseert boekingen van vakantiehuizen, vakantieparken en – appartementen. Dit levert tijdswinst op waardoor boekingen efficiënter gebeuren en waardoor personeelskosten verminderen.

Jean-Pierre Mampaey,  de oprichter  en CEO van Maxxton, ontwikkelde de software initieel voor grote ketens zoals Roompot, een leider in het uitbaten van vakantieparken en kampeersites. Jean-Pierre heeft een grote expertise in de toeristische sector en zette Maxxton internationaal op de kaart bij klanten zoals Roompot, Novasol en Castle Resorts.

Groei

De gefragmenteerde PMS (Property Management Software) markt biedt interessante investeringsmogelijkheden, gedreven door een groeitrend in de toeristische sector en in het bijzonder in de verhuur van vakantiehuizen en -appartementen. Als technology leader bouwde Maxxton een mooie positie uit in dit segment, en momenteel rolt het bedrijf een nieuwe versie van haar software uit die heel positief onthaald wordt.

Nieuwe meerderheidsaandeelhouder

Fortino Capital zal, als meerderheidsaandeelhouder, de aanwezigheid van Maxxton in de toeristische sector verder versterken en werken aan een internationale uitbreiding.

Matthias Vandepitte, Partner bij Fortino Capital, legt uit:  “We zijn zeer opgetogen om Maxxton te mogen ondersteunen in haar ambitieuze groeistrategie en we kijken ernaar uit om onze expertise met betrekking tot B2B software ter beschikking te stellen aan Jean-Pierre en zijn team. ”

Jean Pierre-Mampaey, oprichte van Maxxton, voegt toe: “De laatste 20 jaar werkten we aan een sterke ERP oplossing zodat we onze klanten over de hele wereld kunnen bijstaan in hun complexe activiteiten. Samen met Fortino Capital, zijn we klaar om Maxxton commercieel te versterken en ons productaanbod uit te breiden zodat we verder kunnen groeien.”

Fortino Capital Partners  is een investeringsmaatschappij, opgericht in 2013, en wordt geleid door Duco Sickinghe, Renaat Berckmoes en Matthias Vandepitte. Fortino Capital investeert in opmerkelijke bedrijven van vandaag en morgen en begeleidt hen bij het aantrekken van opportuniteiten. Ze versnellen bedrijfsactiviteiten en zetten ambitie om in groei. Ze beheren een venture capital fonds van 80 miljoen euro en een digitaal groeifonds van 200 miljoen euro, met een focus op software en digitale transformatie. De investeringsportfolio van Fortino Capital bestaat onder andere uit MobileXpense, Teamleader, BuyBay en Letsbuild.

Maxxton Group, opgericht in 1998, is een groeiend softwarebedrijf onder leiding van Jean Pierre Mampaey. Maxxton is van oorsprong een Nederlands bedrijf dat uitgegroeid is tot een multinational met klanten wereldwijd zoals Roompot, Novasol en Castle Resorts. Maxxton biedt integrale software-oplossingen voor boekingen en reserveringen in de vakantiesector.

Voor meer informatie: www.maxxton.com