Industry Wire

Geplaatst door FremantleMedia

FremantleMedia Netherlands wint Hashtag Awards voor’Beste Music Format’ en ‘Meest Innovatieve Social Media Post’

Online boyband Continuum is gisteravond in de prijzen gevallen bij de eerste editie van de Hashtag Awards. De band ging er vandoor met de award in de categorie ‘Beste Music Video of Format’. Continuum is een format gecreëerd door FremantleMedia Netherlands. Een ander format van het productiebedrijf, het Facebook live format ‘Who’s The Character’ van Ziggo, won een award in de categorie ‘Meest Innovatieve Social Media Post’.

Boyband Continuum bestaat uit vier YouTube zangers vanuit de hele wereld. Onlangs hebben de jongens hun eerste mijlpaal van 400.000 online volgers behaald en hebben zij elkaar in levende lijve ontmoet. Na deze ontmoeting is de groep, bestaande uit Sami, Sheffo, Joey en Jayden, hard aan het werk gegaan en zullen zij 12 januari aanstaande hun eerste single uitbrengen. Het winnen van de Hashtag Award is wederom een bevestiging van het succes van de eerste online boyband ooit.

FremantleMedia Netherlands is ook in de prijzen gevallen in de categorie ‘Meest Innovatieve Social Media Post’. Het bedrijf won deze Hashtag Award voor het Facebook live format ‘Who’s The Character’ van Ziggo waarin vlogster en comedian Nienke Plas het iedere week opneemt tegen een andere BN’er in een live video op Facebook.

De Hashtag Awards werden dit jaar voor het eerst uitgereikt. De awards staan in het teken van online video en zijn een vakprijs van makers, voor makers.

YouTube Kanaal Continuum.
Onder FremantleMedia Netherlands vallen Blue Circle (tv producent van entertainment, reality en dagelijkse shows), No Pictures Please (tv producent van reality en factual entertainment) en Fiction Valley (producent van dramaseries).

FremantleMedia Netherlands is onderdeel van FremantleMedia, één van ’s werelds grootste televisieproducenten. FremantleMedia creëert, produceert en distribueert formats in 31 landen. Per jaar wordt ruim 11.000 uur aan programma’s gecreëerd, worden meer dan 60 formats ontwikkeld en 420 door FremantleMedia ontwikkelde en geproduceerde programma’s uitgezonden wereldwijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht