Friedo van Gelder aangesteld als Marketing Manager bij MasterCard Nederland

Amsterdam, 7 januari 2014 – MasterCard kondigt vandaag de benoeming aan van Friedo van Gelder als nieuwe Marketing Manager voor Nederland. Van Gelder zal MasterCard’s ambities in ons land, die met name gericht zijn op betaalinnovaties, verder verwezenlijken. In samenwerking met de banken, die de MasterCard en Maestro betaalkaarten uitgeven, zal hij winkeliers en kaarthouders bekend maken met het gebruik van slimme, efficiënte en veilige elektronische betaaloplossingen.
De komende jaren staan voor MasterCard in het teken van innovatie. Steeds meer Nederlanders zullen kennis maken met MasterCard’s contactloze technologie voor betaalpassen en smartphones. Daarnaast zal MasterCard in Nederland MasterPass lanceren. Dit is een online wallet waarmee consumenten vanaf al hun apparaten gemakkelijk aankopen kunnen doen.
In zijn nieuwe functie zal Van Gelder inzetten op de invoering van nieuwe innovaties en het activeren van consumenten en retailers. Van Gelder zegt: “We hebben een fascinerende periode voor de boeg, met tal van technologische ontwikkelingen die ik graag op de Nederlandse markt onder de aandacht breng.”
Van Gelder (1973) was voorheen actief als Global Advertising Manager en Sponsoring Manager bij autofabrikant SEAT inBarcelona, Spanje. Daarvoor bekleedde hij diverse marketing communicatie posities in de financiële sector, waaronder bij ING’s Postbank en Interpay.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.