Industry Wire

Geplaatst door Fujitsu

Fujitsu introduceert Ecosystem Platform om samenwerking tussen partners te versnellen en te stimuleren

Maarssen, 26 november 2020 Fujitsu introduceert vandaag het Ecosystem Platform, de laatste stap in de evolutie van het SELECT Partnerprogramma, om partners te helpen innoveren in het huidige data-driven tijdperk. Het biedt een dynamische ruimte waar klanten en partners – zowel bestaande als nieuwe – kunnen samenwerken, innoveren en nieuwe bedrijfswaarde kunnen genereren. Het platform zorgt ervoor dat partners op nieuwe manieren met elkaar in contact komen: van het promoten van eigen waardevolle oplossingen en innovaties tot het plaatsen van “uitdagingen” voor nieuwe partner-tot-partner samenwerkingsverbanden om nieuwe klantprojecten te realiseren.

Nu klanten gericht zijn op het realiseren van een digitale transformatie en tegelijkertijd proberen de groeiende complexiteit van hun IT-landschap bij te benen, worden de technologische oplossingen die nodig zijn om hun ambities waar te maken steeds complexer. Hierdoor ontbreekt het leveranciers vaak aan de expertise die nodig is om een complete oplossing te leveren. Fujitsu’s Ecosystem Platform stimuleert het smeden van partner-tot-partner relaties en micro-allianties om complete oplossingen voor klanten samen te stellen en te leveren. Het bevordert innovatie en biedt toegang tot de ondersteuning die nodig is om nieuwe oplossingen op de markt te brengen.

De kracht van een ecosysteem benutten

Het Fujitsu Ecosystem Platform is een gespecialiseerd samenwerkingsplatform waar de unieke kwaliteiten van alle deelnemers worden benut. Degenen met speciale vaardigheden of uitvindingen kunnen partners vinden om hun ideeën tot leven te brengen, terwijl installateurs en ontwikkelaars een bijdrage kunnen leveren aan grotere projecten. VAR’s, leveranciers van clouddiensten en distributeurs kunnen het Fujitsu Ecosystem Platform gebruiken om hun diensten uit te breiden naar nieuwe regio’s of branches en nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan.

Fernanda Catarino, Head of Channel Europe bij Fujitsu, licht toe: “Bestaande programma’s worden minder relevant voor het kanaal omdat ze nieuwe en ontwikkelende partners niet motiveren om toegang te krijgen tot hoogwaardige, complexere klantprojecten. Het Fujitsu SELECT-partnerprogramma en ons nieuwe Ecosystem Platform helpen de partners daarentegen om beter te voldoen aan de eisen van hun klanten op het gebied van data-driven transformatie. We merken dat Fujitsu partners innovatieve oplossingen willen leveren door middel van samenwerking”.

Verschillende potentiële niveaus van betrokkenheid

Het Fujitsu Ecosystem Platform biedt verschillende niveaus van betrokkenheid voor partners. De kern is een lead-generation platform om nieuwe partner-tot-partner relaties op te bouwen. Dit maakt het voor SELECT-partners gemakkelijker om ‘soortgenoten’ te herkennen. Op basis van competenties die zij nodig hebben om uit te breiden gaan ze op zoek naar de meest geschikte partner. Zowel klanten als partners kunnen nieuwe projecten delen door het plaatsen van “uitdagingen” en kunnen op zoek gaan naar potentiële medewerkers met behulp van filters zoals geografie, sector of technische expertise.

Een ander krachtig kenmerk van het Ecosystem Platform is de manier waarop partners oplossingen beschikbaar kunnen stellen voor de doorverkoop – bijvoorbeeld specifieke verticale software in combinatie met Fujitsu-hardware. Zo kunnen partners het bereik van hun IP vergroten en geeft het andere partners gemakkelijk toegang tot nieuwe, onderscheidende oplossingen.

Een katalysator voor nieuwe waardecreatie

Voor partners die een idee hebben voor een nieuwe innovatieve dienst, maar dit niet op eigen kracht op de markt kunnen brengen, is het Fujitsu Ecosystem Platform de generator voor innovatie en het vinden van een samenwerkingspartner. Zo kunnen partners deelnemen aan co-creatie sessies die zijn gebaseerd op Fujitsu’s Human Centric Experience Design (HxD) aanpak.

Partners hebben toegang tot de Ecosystem Hub via: https://www.fujitsu.com/ecosystem

Notes to editors

Fujitsu’s SELECT Partner program is continuously enhanced and updated to meet channel partners’ changing needs. Unlike many traditional partner programs, it prioritizes building partners’ expertise and competencies in selling and supporting the Fujitsu portfolio, rather than focusing on revenue targets. Additionally, the program welcomes the participation of a broad cross-section of partners, including value-added resellers (VARs), value-added distributors (VADs), service providers (SPs) and telcos, independent software developers, service delivery partners and consultants with expertise in advanced technologies. All of these groups are welcome to participate in the integrated Fujitsu Ecosystem Hub.

Online Resources

–        Find out more about the SELECT Partner Program: http://www.fujitsu.com/global/microsites/spp/

–        Login to the partner portal: https://login.ts.fujitsu.com/vpn/tmindex.html

–        Check out the Channel TechCommunity platform: https://techcommunity.ts.fujitsu.com

–        Read the Fujitsu blog: https://blog.global.fujitsu.com/

–        Follow Fujitsu on Twitter: http://www.twitter.com/Fujitsu_Global

–        Follow us on LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/fujitsu

–        Find Fujitsu on Facebook: http://www.facebook.com/FujitsuICT

–        Fujitsu pictures and media server: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

–        For regular news updates, bookmark the Fujitsu newsroom: https://www.fujitsu.com/emeia/about/resources/news/newsroom.html

Over Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologische producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 130.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujitsu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 3,9 triljoen yen (US$ 35 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Alle andere bedrijfs- of productnamen die hier worden vermeld, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars. De informatie die in dit persbericht wordt vrijgegeven, is correct op het moment van publicatie en is onderhevig aan wijziging zonder voorafgaande melding.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht