Geplaatst door Fujitsu

Fujitsu en SSH.COM lossen probleem wachtwoordbeheer op met Privileged Access-as-a-Service

Maarssen, 23 oktober, 2018 – Fujitsu presenteert vandaag een oplossing waardoor werknemers niet langer meerdere wachtwoorden hoeven te onthouden om toegang te krijgen tot lokale- en cloudservices. Hiermee wordt een groot probleem voor CIO’s opgelost. Fujitsu heeft de PrivX Cloud Access Gateway van SSH.COM 1 geïntegreerd met zijn Identity-as-a-Service (IDaaS) oplossing.

Medewerkers moeten dagelijks tal van wachtwoorden gebruiken om toegang te krijgen tot lokale systemen en cloudstystemen. De groeiende hoeveelheid wachtwoorden moeten daarnaast ook nog eens aan allerlei voorwaarden voldoen en uniek zijn. Dit probleem wordt nu opgelost doordat Fujitsu, die PrivX van SSH.COM integreert met zijn Identity-as-a-Service (IDaaS). Hierdoor kunnen inloggegevens op een eenvoudige en veilige manier beheerd worden.

PrivX van SSH.COM is geïntegreerd met Fujitsu IDaaS en is een ‘keyless’ on-demand oplossing die organisaties een manier biedt om het probleem van werknemers die wachtwoorden verliezen of vergeten op te lossen. De cloudgebaseerde oplossing lost ook het probleem van beveiligingsinbreuken van zowel opzettelijke als onopzettelijke insiderbedreigingen op door niet-beheerde sleutels te verwijderen en door wachtwoorden van SysAdmin toegang te ontzeggen tot cloud- en serveromgevingen.

Fujitsu-klanten profiteren van een aanzienlijk flexibelere manier om oplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer te implementeren. Deze schaalbare en veilige oplossing beheert dynamische, op rollen gebaseerde, on-demand SSH-certificaten en maakt daarmee het rouleren van wachtwoorden en het gebruik van wachtwoordkluizen overbodig. Ondernemingen kunnen profiteren van kostenbesparingen doordat ze minder tijd kwijt zijn aan het zoeken naar – of vernieuwen van- verloren of zoekgeraakte wachtwoorden.

Veilige, op rollen gebaseerde on-demand toegang tot belangrijke bronnen

De samenwerking tussen Fujitsu en SSH.COM maakt het mogelijk om op een veiligere manier privétoegangen van bedrijfssystemen te beheren voor zowel interne- als externe software ontwikkelaars, inclusief DevOps-teams. Vertrouwelijke gebruikers krijgen veilige, op rollen gebaseerde on-demand toegang tot essentiële ontwikkelings- en productiemiddelen, waardoor de beveiliging wordt verbeterd en de administratieve rompslomp wordt verminderd.

Fujitsu’s IDaaS is een uitgebreide oplossing voor toegangsbeheer voor hybride IT-omgevingen, die schaalbaarheid, snelle implementatie en een korte time-to-market garandeert. Het biedt eenvoudige toegang tot bronnen in hybride IT-omgevingen, zodat identiteiten en inloggegevens veilig blijven. IDaaS is ontworpen met een uitgebreide self-service en meerdere authenticatieprotocollen, inclusief biometrische authenticatie. Gebruikers-ID-verwerking en permissiemanagement zijn geïntegreerd in mappen, systemen, cloudservices en applicaties met behulp van open, standaard interfaces.

Petri Heinälä, Security Offerings Architect bij Fujitsu in EMEIA, zegt: “Verloren sleutels en SysAdmin-inloggegevens zijn de jackpot voor hackers. De beste oplossing is om onbeheerde sleutels en wachtwoorden te verwijderen – omdat wat niet bestaat, niet kan worden verloren of gestolen. De keyless, on demand-benadering van PrivX past perfect in het IDaaS-aanbod van Fujitsu. Het maakt een klantloze uitvoering, gestroomlijnde workflows en automatische detectie van meerdere cloudactiva mogelijk voor Fujitsu IDaaS en stelt CIO’s in staat om het wachtwoordbeheer te vereenvoudigen en te versterken.”

Kaisa Olkkonen, CEO van SSH.COM, licht toe: “We zien deze samenwerking als een echte win-win, vooral voor onze klanten. Het toevoegen van de krachtige mogelijkheden van PrivX aan de toonaangevende IDaaS-oplossing van Fujitsu biedt een compleet pakket met tools om het beheer van toegang tot systemen, applicaties, gegevens en bronnen te automatiseren. Samen met Fujitsu kunnen we klanten een uitgebreide oplossing bieden om veiliger en sneller toegang te krijgen tot hun systemen.

Prijs en beschikbaarheid

Fujitsu Identity-as-a-Service met PrivX is direct beschikbaar voor klanten in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika. De prijzen variëren afhankelijk van het land en de configuratie.

Over Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.

Over Fujitsu EMEIA

Fujitsu stelt klanten in staat te profiteren van digitale mogelijkheden door hen te helpen om IT en digitale innovatie in evenwicht te brengen. Fujitsu’s volledige portfolio van producten, oplossingen en services biedt haar klanten een concurrentievoordeel in het tijdperk van digitale transformatie. Fujitsu telt in de EMEIA-landen (Europa-Midden Oosten, India & Afrika) meer dan 29.000 werknemers. Voor meer informatie, kunt u terecht op: http://www.fujitsu.com/fts/about/jitsu is the leading Japanese information and communication technology (ICT) company, offering a full range of technology products, solutions, and services. Approximately 140,000 Fujitsu people support customers in more than 100 countries. We use our experience and the power of ICT to shape the future of society with our customers. Fujitsu Limited (TSE: 6702) reported consolidated revenues of 4.1 trillion yen (US $39 billion) for the fiscal year ended March 31, 2018. For more information, please see http://www.fujitsu.com.