Geplaatst door Fujitsu

Fujitsu versnelt digitale transformatie met verbeterde Multi-Cloud Hybrid IT

Kort na de aankondiging van een intensievere samenwerking met strategische cloudaanbieders Microsoft en VMware, maakt Fujitsu vandaag bekend dat het haar samenwerking met SAP en Oracle gaat uitbreiden. Hiermee wil het IT-bedrijf haar aanbod omtrent digitale transformatie makkelijker en effectiever maken. Daarnaast versterkt Fujitsu haar multi-cloudintegratie en operationele diensten om zich te kunnen richten op het groeiend tekort aan cloudvaardigheden, en om haar positie als systeemintegrator te versterken.

Klanten kunnen dankzij Fujitsu diensten en oplossingen inzetten die voldoen aan specifieke eisen op het gebied van prestatie en functionaliteit. Hiermee onderscheidt het IT-bedrijf zich van andere integrators die vaak de voorkeur geven aan een oplossing die gebaseerd is op slechts één prefered cloud platform. Fujitsu heeft belangrijke strategische multi-cloud partnerships en samenwerkingen met internationale zakelijke cloudplatforms, -diensten en dienstenaanbieders zoals Microsoft, VMware, SAP and Oracle. Dit rijtje zal in de toekomst verder worden uitgebreid.

SAP op Azure
SAP op Azure is een nieuw aanbod van Fujitsu dat voortkomt uit de samenwerking met Microsoft en SAP. Deze klantgerichte oplossing is een bevestiging van Fujitsu’s doelstelling om bedrijven te helpen om SAP in de cloud te krijgen, het veranderen van applicaties naar SAP S4/HANA en het vergroten van de functionaliteit van bestaande SAP-software en -processen voor concurrentievoordeel. Door samen te werken hebben Fujitsu en Microsoft nieuwe diensten ontwikkeld die het SAP op Azure-platform combineren met kennis over SAP en Fujitsu’s ervaring in bedrijfstransformatie.

VMware cloud-based applicaties
Fujitsu vergroot haar 15-jarige samenwerking met VMware en versterkt hierdoor haar vermogen om hybride klantomgevingen te beheren, zoals VMware Cloud Foundation, VMware Cloud op AWS en VMware’s nieuwste netwerk- en beveiligingsproducten.