Industry Wire

Geplaatst door FWD

FWD VOEGT ALLE MEDIA SAMEN TOT ÉÉN LIFESTYLEPLATFORM: FWD.NL

Al ruim tien jaar kun je voor alles op het gebied van audio, video, mobile, smarthome en games terecht op één van de zes websites van FWD én in het blad FWD Magazine. De websites en het blad deelden al een gezamenlijke huisstijl en een gezamenlijke redactie, maar op 23 november 2020 zijn de websites officieel in elkaar opgegaan en is FWD.nl gelanceerd.

FWD.nl is hét lifestyleplatform voor consumentenelektronica in de Benelux, waarmee jaarlijks miljoenen Nederlanders en Belgen voorzien worden van het laatste nieuws, uitgebreide achtergronden, handige tips en diepgaande reviews over de nieuwste consumentenelektronica.

Het doel van FWD.nl is één dynamisch platform neer te zetten waar de lezer terecht kan voor alles op het gebied van de nieuwste gadgets, apparaten en technieken.
Met het samenvoegen van alle media in één platform wil FWD de naamsbekendheid van het lifestylemerk in de Benelux vergroten en lezers direct breder informeren over de laatste ontwikkelingen op het gebied van consumentenelektronica. Daarbij maakt FWD.nl het mogelijk om beter op de huidige markt in te spelen, waarbij productgroepen elkaar steeds meer overlappen.

Een slimme speaker is bijvoorbeeld niet alleen interessant voor de hifi-enthousiasteling maar ook voor de domoticafan. En games speel je tegenwoordig niet alleen op een console maar ook op je smartphone.

FWD.nl is niet zomaar een samenvoeging van alle media die voorheen los van elkaar opereerden. Het platform is compleet opnieuw ontwikkeld, met verbeterde functies, een volledig nieuw design en diverse nieuwe mogelijkheden voor bezoekers. Zo is de Vraag en Antwoord-sectie, één van de meest populaire secties van onze media, nog altijd aanwezig maar is het eenvoudiger gemaakt om vragen te plaatsen of te beantwoorden en kun je binnen jouw eigen omgeving al je vragen en antwoorden in één overzicht terugvinden. Ook is het eigen account dé plek waar je ook je
abonnement op FWD Magazine kunt beheren en waar je abonnementen op al onze nieuwsbrieven kunt beheren.

FWD doet niet volledig afstand van de niches waarbinnen de websites aanwezig waren. FWD.nl bestaat namelijk uit zogenaamde channels die deze niches vertegenwoordigen. De channels Beeld, Audio en Entertainment zijn ontstaan uit HomecinemaMagazine.nl, terwijl de channels Mobile en Smarthome voortkomen uit TabletsMagazine.nl en SmarthomeMagazine.nl. FWD blijft dus bezoekers die interesse in één specifieke productgroep hebben de mogelijkheid bieden alle informatie in één oogopslag te bekijken op een levendige en rijkelijk gevulde channel homepage.

Voor bezoekers die de ontwikkelingen op het gebied van consumentenelektronica breder willen volgen is de dynamisch opgezette homepage van FWD.nl ontworpen. Hier zie je in één oogopslag de nieuwste reviews, achtergronden, nieuwtjes en tips. Daarnaast is er een speciaal channel voor België toegevoegd, met de belangrijkste nieuwtjes, reviews en achtergronden voor en over de Belgische markt.

Als gevolg van de lancering van FWD.nl verdwijnen de online titels na jarenlang dienst gedaan te hebben van het toneel. Natuurlijk blijft ons blad, FWD Magazine, onderdeel van ons platform. De sociale media-kanalen van FWD worden samengevoegd tot één FWD-kanaal. Hiervoor kun je terecht op facebook.com/fwdbenelux en instagram.com/fwdbenelux.
—-
FWD is sinds 1 juli 2019 in handen van 360 Publishing B.V., opgericht door René van der Geld, Ivo van den Broek en Martijn Chel. Van der Geld en van den Broek zijn eveneens uitgevers van Music Emotion, Home Emotion en Digital Movie. Het doel van 360 Publishing is om FWD als een veelzijdig lifestyle platform voor consumertech in de Benelux op de kaart te zetten. Met een 360 graden-aanpak zet FWD in op video, social media, online content en een gevarieerd aanbod in print. De combinatie van deze verschillende onderdelen maakt dat we  de geïnteresseerde consument via verschillende wegen kunnen bereiken, en dus op verschillende platformen die elkaar aanvullen van informatie kunnen voorzien. FWD.nl zal zich de komende tijd meer gaan richten op de lifestyle-kant van de consumentenelektronicamarkt, met focus op vergelijkende tests, achtergrondverhalen, speciale thema’s, innovatieve projecten, interviews en artikelen over onderwerpen die niet direct over producten gaan maar wel interessant zijn voor de consument die van elektronica houdt. Natuurlijk blijven we ook het belangrijkste nieuws verslaan en kun je uitgebreide reviews van de nieuwste producten blijven verwachten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht